תיקו גם במשחק השלישי - אבל הפעם "עד מלך מול מלך" כמעט...

המשחק השלישי בדו-קרב קרלסן-אנאנד הסתיים בתיקו אחרי 51 מסעים ויותר מארבע שעות. סוף סוף קיבלו מיליוני חובבי השחמט בעולם תמורה לאגרה... היום (רביעי) המשחק הרביעי.






אכן היו כמה "היתקלויות" במהלך הקרב השלישי אתמול (יום ג') אך דם, בסופו של דבר, לא נשפך. הטוען לכתר, מגנוס קרלסן (בלבן), היה נתון ללחץ כבד מצידו של אלוף העולם, וישוונתן אנאנד, אך זה האחרון לא הצליח להביא את המשחק לידי הכרעה. לאנאנד הייתה אפשרות לגרום שוב (כמו בשני המשחקים הראשונים) לחזרה של אותה עמדה בפעם השלישית, אך הפעם הוא החליט לנסות לדחוק את יריבו לפינה (ואכן מלכתו של קרלסן הייתה "תקועה" בערוגה ח1 במשך 10 מסעים). שלא כמו בשני המשחקים הראשונים, שבהם החליטו השחקנים ללכת "על בטוח", הסתיים הקרב השלישי כשעל הלוח נותרו רק שני המלכים בתוספת רץ על ערוגות מצבע שונה לכל אחד מהם. זה מה שנקרא בלשון העם "תיקו מת" (למרות שתיאורטית ניתן להגיע למצב של מט...), אבל המשחק היה חי ועוד איך.

"וישי לא היה מוכן לזכייה בנקודה המלאה", אמר אלוף העולם לשעבר, גארי קספארוב, "כדי לנצח, עליך להפעיל את האינסטינקט החייתי שלך ולהסתכן יותר. אבל הוא די שמח להסתפק בתיקו בכלים השחורים, משום שמטרתו במשחק הייתה להשוות בקלות ולהבטיח את התוצאה."

קרלסן נראה די מבולבל אחרי המשחק ואמר במסיבת העיתונאים (הנערכת אחרי כל משחק): "יש לי הצלחה גדולה יותר בשחור מאשר בלבן... היה מתח רב. היו לי כמה טעויות בשיפוט באמצע הקרב, הערכתי בחסר כמה תוכניות והחמצתי דברים פשוטים."

קרלסן נכשל אפוא גם בניסיונו השני להשיג יתרון בפתיחה בכלים הלבנים, והצופים החלו להביע את תהיותיהם על איכות ההכנה התיאורטית של צוות העוזרים של הטוען לכתר.

גם היום (רביעי), בקרב הרביעי (שיחל כרגיל בשעה 11:30 לפי שעון ישראל), יהיה מעניין לראות מה ישלפו אנאנד (בלבן) וקרלסן מאמתחותיהם.

הרי מספר תמונות  מהסיבוב השלישי - צולמו על ידי אנסטסיה קרלוביץ  
   Anastasiya  Karlovich





קרלסן מתלבט לגבי מסעו הראשון. כמו שאתם רואים הוא עמד לשחק 1.ה4 אך
לבסוף שיחק 1.פו3        למה ?  ПОЧЕМУ
 מחוגים המקורבים למשלחת הנורבגית הודלף לנו כי בשניה האחרונה נזכר מגנוס
 כי רם סופר כבר חשף את כוונותיו בכתבתו "גישושים בצ'נאי" יום קודם כאשר כתב
 
"באשר למשחק השלישי שבו ישחק קארלסן בלבן, הכול פתוח. להערכתי כבר נראה 1.ה4 או 1.ד4."
ולכן החליף קרלסן מסע כדי להפתיע את אנאנד  ! שנאמר "חכמים הזהרו בדבריכם". 
(כתב: אברהם קלדור).

 
צפו במסעי המשחק השלישי

@@inline3.pgn@@