הפתעות באליפות ישראל הפתוחה

באליפות ישראל הפתוחה באשדוד הסתיים הסיבוב השלישי (מתוך תשעה). שיטת הזיווג המואצת הניבה כמה וכמה תוצאות מפתיעות. רק שני שחקנים צברו עד כה את מלוא הנקודות, ולאו דווקא המדורגים ראשונים. שחקני נוער רבים ניצלו כבר את ההזדמנות להפתיע מדורגים בכירים מהם.








כבר בסיבוב הראשון מעדו שני המדורגים הבכירים, היחידים בתחרות מעל מד-כושר בינלאומי 2500. ויקטור מיכלבסקי לא הצליח לנצח את האמן הבינלאומי הוותיק בוריס מריאסין, ודן צולר אף נוצח על-ידי אלון מינדלין בן ה-17.

בסיבוב השני נוצח האמן הבינלאומי אביטל בורוחובסקי בכלים הלבנים על-ידי אריה אקסלרוד. גם חבריו לנבחרת ישראל טל בראון וגיל פופילסקי הסתפקו בתוצאות תיקו. אלון מינדלין הפתיע שוב בתיקו מול אלוף ישראל בעבר יהודה גרינפלד.

אבל ההפתעה הגדולה ביותר התרחשה בסיבוב השלישי. אלוף ישראל עד גיל 14, שקד תפארת מנתניה, שנהנה בסיבוב השני מניצחון טכני על יריב שכנראה נתקע בפקקים, הביס בכלים השחורים את חבר נבחרת ישראל, האמן הבינלאומי דני ראזניקוב ולעג להבדל של 578 נקודות במד-הכושר הבינלאומי.

שקד מוביל את התחרות ביחד עם האמן הבינלאומי אסף גבעון שכבר על מפתיעה אחרת, לימור אלטשול. בסיבוב זה שמטו ויקטור מיכלבסקי ואביטל בורוחובסקי חצאי נקודות נוספות. בלוחות הנמוכים ביותר הצטיינו צעירי המשתתפים. יאיר פרחוב בן ה-11 מרחובות גבר על מיכאל איסחקוב, בעל מד-כושר גבוה יותר ב-308 נקודות. לביא שטמלר, אריאל ארנברג ודן פולג סיימו בתיקו עם יריבים העולים עליהם במאות נקודות.

פרט לקרב המובילים מצפה לנו בסיבוב הרביעי במוצאי שבת התמודדות בין רבי-האמנים יהודה גרינפלד וטל בראון. משחקי צמרת אחרים: פופילסקי-אקסלרוד, ויינברג-קנצלר, מיכלבסקי-זנן.

התחרות מתקיימת במועדון השחמט אשדוד בניהולו של השופט הבינלאומי מלכיאל פרץ בסיועו של מארגן האירוע ארקדי ריאבוכין.