משלחת ישראלית לאמירויות!!!

בעקבות מאמצים בלתי נלאים של יו"ר האיגוד משה שלו, יו"ר ועדת הנוער חגי פרנק ואחרים, נקבעה עובדה: בפעם הראשונה משתתפת משלחת ישראלית בתחרות רשמית של פיד"ה במדינה ערבית. מדובר באליפות העולם לנערים בגילאי 18-8 המתקיימת בעיר אל-עין שבאיחוד האמירויות הערביות.






 בשנת 1986 נערכה אולימפיאדת השחמט בדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות, ונבחרת ישראל שדורגה אז דרך קבע בין 15 הראשונות בעולם, לא הורשתה להשתתף. כעבור 18 שנה נמנעה השתתפות נציגי ישראל, כולל בוריס גלפנד, בתחרות גביע העולם שנערכה בעיר טריפולי בלוב.

אבל נכון ל-2013, ישראל מממשת את זכותה להשתתף באירוע שחמט בינלאומיים גם כשהם נערכים במדינה ערבית. השפעתו של סגן נשיא פיד"ה, ישראל גלפר, עשתה את שלה, והמארגנים של אליפות העולם לנערים מאיחוד האמירויות נאלצו לאשר את השתתפות שחקני ישראל.

בכך לא תמו הבעיות הכרוכות בשיגור המשלחת (אבטחה ועוד), אבל מאמצים עילאיים של קברניטי האיגוד הניבו פרי ברגע האחרון, והיום בשעה 17:40 תצא משלחת ישראל משדה התעופה בן-גוריון דרך עמאן לאבו-דאבי. שחקני ישראל ינחתו מחר לפנות בוקר באיחוד האמירויות, ואחר הצהרים כבר יתייצבו למשחקם הראשון.

התחרות נערכת בעיר אל-עין שליד גבול עומאן, השנייה בגודלה באמירות אבו-דאבי והרביעית בגודלה באיחוד האמירויות הערביות שבמפרץ הפרסי. כרגיל מתקיימות תחרויות לבנים ולבנות מגיל 8 ועד גיל 18 בהשתתפות טובי השחקנים הצעירים מכל העולם.

הרכב משלחת ישראל עדיין לא נסגר סופית עקב הצורך של חלק מהשחקנים והוריהם להשתחרר ממקום העבודה או מבית הספר ברגע האחרון, אבל כבר הובטחה השתתפותה של אלופת אירופה הטריה עד גיל 10, אנסטסיה וולר ממועדון אשדוד.
כמו-כן יטוסו לאיחוד האמירויות אלון מינדלין ממועדון כפר סבא, עומר רשף ממועדון קריית אונו, מיכל להב ממועדון ראשון לציון ושוהם כהן-רביבו ממועדון ירושחמט. השתתפותו של ליאור מוסיוק ממועדון אשקלון טרם אושרה סופית.

יש לציין לשבח את מאמציהם הקדחתניים של ראשי האיגוד כדי שהמשלחת תצא לפועל. לא נותר אלא לאחל הצלחה לשחקנים בתחרויות. עצם ההשתתפות היא בעלת משמעות מיוחדת לשחמט הישראלי, ואם נזכה במקומות גבוהים ובמדליות - על אחת כמה וכמה.