שני המובילים באליפות הארץ נוצחו

הסיבוב הרביעי של אליפויות ישראל בשחמט הנערכות במלון רימונים מינרל בטבריה עמד בסימן מהפך בפיסגה לאחר ששני המוליכים בראש, הן בתחרות הגברים והן בתחרות הנשים, נחלו הפסד בכורה לאחר שעד אמש ניצחו בכל משחקיהם.






תמיר נבאתי הפסיד ליבגני פוסטני לאחר שבחר בכלים השחורים בוריאנט הרפתקני של גמביט המלכה הנרצה ואיבד רגלי מרכזי חשוב בעקבות הקרבה פשוטה למדי של יריבו.בסיום שנתקבל לא היה לצריחו כל סיכוי מול צמד הרצים הלבנים. בעקבות ניצחונו חבר פוסטני לנבאתי בפסגה ואליהם הצטרפו עוד שני שחקנים: זקן רבי האמנים באליפות, סמן דבויריס, שהתאושש מהפסדו בסיבוב השלישי לנבאתי על חשבונו של אהוד שחר, לו הנחיל את הפסדו הראשון במתקפת מט וצעיר רבי האמנים בישראל, אביטל בורוחובסקי, שגבר על שותפו לחדר עומר רשף.   

סער דרורי בן ה-15 שהתמודד עד כה עם לא פחות מארבעה רבי אמנים, הוא עדיין בלתי מנוצח, לאחר שאמש נפרד שוב בתיקו מאחד הפייבוריטים, האולימפי מיכאל רויז. בתיקו נסתיים גם המפגשים בין האלוף המכהן ויקטור מיכלבסקי לרב-אמן רם סופר ובין אלוף ישראל לשעבר, ויטאלי גולוד והצעיר אב"ל ניצן שטיינברג.

הדירוג בצמרת בתום הסיבוב הרביעי: נבאתי, פוסטני, בורוחובסקי ודבויריס 3 כל-אחד; רויז, דרורי, שטיינברג, גבעון, סופר, בראון, קובו, מיכלבסקי ובירנבוים 2.5 כל-אחד.   

במוקד הסיבוב החמישי יעמדו המפגשים בין נבאתי לבורוחובסקי ובין דבויריס לפוסטני. 

טבריה סיבוב 4- סמן דבויריס בדרכו לפסגה מול אהוד שחר הוד שחר

את התוצאות, הדירוג והזיווג המלאים אפשר לראות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240221.aspx?lan=17&art=2&rd=5&wi=821

גם באליפות הנשים נוצחה המובילה לימור אלטשול והודחה מן הפסגה בידי אלופת הנוער הישראלית, האולימפית מיכל להב. עדי פדרובסקי, חברתה של להב לנבחרת נשות מועדון ראשון לציון, גברה על אביטל חייטוביץ' והשתיים חולקות את פיסגת הדירוג בתום הסיבוב הרביעי. אמה של עדי, אלופת ישראל לשעבר שלומית ורדי, נפרדה בתיקו מאירינה לן. אלופת ישראל אולגה גוטמחר ניצחה את רונית לויטן הצעירה. 

הדירוג בצמרת: להב ופדרובסקי 3.5 כל-אחת, אלטשול 3. 

את התוצאות המלאות, כמו גם את הדירוג והזיווג המלאים ניתן למצוא כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240222.aspx?lan=17&art=1&rd=4&wi=821 

במקביל לסיבוב הרביעי נערכה במקום אליפות טבריה בשח-מהיר בהשתתפות 38 שחקנים מאזור הצפון. כותב שורות אלו חילק את הבכורה עם אסף סופר, הרוח החיה של השחמט הטברייני המתחדש, 5 נקודות מחמישה קרבות כל אחד (כתבכם הוכרז כאלוף הודות לעדיפות באיכות נקודותיו), לפני יורי פרדקין מקיבוץ איילת השחר 4. ניהל את התחרות: עוזי בן שלום. עם המשתתפים נמנה גם האמן הוותיק יעקב ברנשטיין, מטובי שחמטאי ישראל בשנות השישים והשבעים, שהתפרסם בין השאר כמי שאירח בקיבוצו דאז גבעת חיים את בובי פישר האגדי לשבוע ימים אחרי התחרות הבינלאומית בנתניה 1968 בה השתתפו שניהם. כיום מתגורר ברנשטיין בנווה עובד (פוריה) ובתחרות צבר 3.5 נקודות למרות שמשחקו התחרותי האחרון התקיים בשנת 2002.


אלופי טבריה בשח-מהיר יוחנן אפק (משמאל) ואסף סופר

הסיבוב החמישי יחל ביום שישי בשעה 10.00 בבוקר וישודר באתר האיגוד. קודם לכן ב-9 בבוקר ייערך בקניון טבריה הפנינג שחמט לילדים. 

צילומים: אלון כהן-רביבו