רויז ונבאתי בקרב על התואר

הסיבוב התשיעי והאחרון של אליפויות ישראל בשחמט ייערך הבוקר החל בשעה 11.00 באולם גינוסר של מלון רימונים מינרל בטבריה. בסיומו יוכתרו אלופי ישראל לגברים ולנשים לשנת 2016.






המועמדים העיקריים לתואר הגברי הם רבי האמנים מיכאל רויז ותמיר נבאתי אשר ניצחו את יריביהם בסיבוב השמיני ויתמודדו ביניהם. רויז הנחיל ליבגני פוסטני את הפסדו הראשון בתחרות בעוד שנבאתי הדיח מראשות הדירוג את טל בראון. גם עומר רשף הנחיל ליריבו אסף גבעון הפסד ראשון בתחרות. הקרבות בין ויטאלי גולוד לאביטל בורוחובסקי ובין סמן דבויריס לרם סופר נסתיימו בתיקו. מספר ניצחונות בלתי שגרתי בתחרות המשופעת תוצאות תיקו נרשם אתמול. אלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי ניצח את יונתן בקלצ'וק ואורי קובו גבר על אלון מינדלין. סער דרורי בן ה-15 שהדהים במחציתה הראשונה של האליפות עייף כנראה לקראת סיומה ואתמול נחל הפסד שני ברציפות מידי ניצן שטיינברג. 

עוד ערב הסיבוב האחרון הבטיח אחד ממצטייני התחרות, א"פ אהוד שחר את הציון האחרון לתואר אמן בינלאומי גם אם יפסיד במשחקו התשיעי, לאחר שאמש ניצח את פבל צ'רנומורדיק. 

הדירוג בצמרת ערב הסיבוב האחרון: נבאתי ורויז 5.5 כל-אחד; מיכלבסקי, רשף, קובו, בורוחובסקי, בראון, שטיינברג וגולוד 5 כל-אחד. גבעון, פוסטני, שחר, דבויריס וסופר 4.5 כל-אחד. 

הזיווג בפסגה בסיבוב התשיעי והאחרון:  רויז- נבאתי; בראון-גולוד; בורוחובסקי- מיכלבסקי; רשף-קובו; שטיינברג- סופר; שחר-פוסטני. 

יבגני פוסטני - מיכאל רויז

את הזיווג והדירוג המלאים אפשר למצוא כאן:

 

http://www.chess-results.com/tnr240221.aspx?lan=17&art=2&rd=9&wi=821 

המירוץ לתואר הנשי

באליפות הנשים יישמר מתח המאבק על התואר עד לסיבוב האחרון לאחר ששתי המתמודדות עליו ניצחו שתיהן בסיבוב השמיני בכלים השחורים. מיכל להב גברה על אירינה לן ולימור אלטשול על אלופת הארץ אולגה גוטמחר.

הפער ביניהן נותר בן מחצית הנקודה בלבד. בתום הסיבוב השמיני למיכל 7.5 (!) נקודות וללימור 7. אלופת הארץ לשעבר שלומית ורדי גברה על אביטל חייטוביץ' והיא מחלקת את המקום השלישי עם בתה עדי פדרובסקי (שניצחה את ליליה אובצ'קין) 5 נקודות כל אחת. 

במוקד הסיבוב התשיעי והאחרון יעמדו היום החל מ-11.00 בבוקר מפגשי ההכרעה (המשודרים) על התארים והמדליות: מיכל להב-לנה ברוסילובסקי; אנג'ליקה נסטרובסקאיה- לימור אלטשול; עדי פדרובסקי- אירינה לן ונדייז'דה רפרון-שלומית ורדי. 

אירינה לן - מיכל להב

אולגה גוטמחר- לימור אלטשול

בדו-קרב על אליפות הישיבות התיכוניות מן האזור גברה הישיבה התיכונית טבריה על הישיבה התיכונית חיספין. 

 דו-קרב הישיבות

פתרון החידה מכתבתנו הקודמת (קראוס- בקלצ'וק): 1..צד1+!! 2. פ:ד1 פד2+ 3.מז1 מהה1+ 4.מז2 מהו1 מט! 

דיווח של כתבכם על האליפות באתר צ'ס בייס:

http://en.chessbase.com/post/israel-championships-in-tiberias-2016

צילומים: אלירן גנסיה ואלון כהן רביבו