הכפר הירוק – אלוף האלופים – גם (וגם) בשחמט !

באליפות חטיבות הביניים – מקום ראשון ומקום שלישי! באליפות התיכונים – מקום ראשון! ביולי – נבחרת השחמט נוסעת לגרמניה כאורחי המועדון של המבורג הכפר הירוק – בצמרת התיכונים המובילים בציוני הבגרות ביום שישי, 25 במאי – יום פתוח לתלמידי פנימיה






נבחרות השחמט של בית הספר השש שנתי של הכפר הירוק זכו השנה (כמו גם ברוב השנים שעברו) באליפויות ישראל בשחמט לנבחרות בתי הספר התיכונים וחטיבות הביניים.

באליפות החטיבות, שנערכה ביום רביעי שעבר (9.5.18) ב... כפר הירוק, בהשתתפות 25 נבחרות, ניצחה נבחרת הכפר הירוק א' את כל יריבותיה וצברה 16.5 נקודות (מתוך 20 אפשריות) בהקדימה את חטיבת שז"ר מקריית אונו עם 16 נקודות. במפגש בין שתי הקבוצות הראשונות (שהתקיים בסיבוב השלישי) ניצחה נבחרת הכפר את שז"ר 1:3. המצטיינים בקבוצה היו אלון שוקרון, שניצח בלוח הרביעי את כל חמשת יריביו (!) ורועי ארליך שצבר בלוח השלישי 4.5 נקודות. אור גלובוס בלוח הראשון השיג 4 נקודות ורועי צמח בלוח השני – 3 נק'.

וכאילו לא די בכך, תפסה נבחרת הכפר הירוק ב' את המקום השלישי (!) עם 15 נקודות, שהושגו על ידי (בסוגריים – מספר הלוח בו שיחק כל אחד מחברי הנבחרת) אריאל פישר (4) - 4.5 נקודות, בן מלכין (3) – 4 נק', יואב רוזין (1) – 3.5 נק' ועודד גלאט (2) – 3 נק'.


נבחרות הכפר הירוק באליפות החטיבות



אליפות התיכוניים נערכה כבר לפני חודשיים (12.3.2018) במועדון השחמט הרצליה בהשתתפות 14 נבחרות. גם כאן זכתה במקום הראשון נבחרת הכפר הירוק (בהרכב: נימי כספי, יפתח קוטלר, איתמר הדס וטל פרי), שצברה 14.5 נק' והקדימה בשובר שוויון את תיכון "הראשונים" הרצליה 14.5, "אוהל שם" רמת-גן 13, "אוסטרובסקי" רעננה 12.5 ועוד. לפני הסיבוב האחרון הובילו "הראשונים" בהפרש של נקודה לפני הכפר הירוק, אולם במפגש הדרמטי בין שתי הקבוצות החמיצה הרצליה ניצחון והפסידה לבסוף בתוצאה מינימלית 2.5:1.5.

נבחרת הכפר הירוק באליפות התיכונים



למי שיטען שהכפר הירוק נהנה ממזל באליפות התיכונים נצטט מתוך ויקיציטוט את האמרות הבאות:

•"המזל הוא מה שקורה כשההכנה פוגשת את ההזדמנות." ~ לוקיוס סנקה

•"המזל אוהב את האמיצים." ~ פתגם לטיני

•"ככל שאני עובד קשה יותר, כך אני נהיה יותר בעל מזל." ~ סמואל גולדווין

•"ככל שאני מתאמן יותר, אני נהיה יותר בעל מזל." ~ גארי פלייר

•"המזל אוהב את המוכנים, יקירה." ~ אדנה מוד, מתוך סרטי חברת וולט דיסני

•"למי שלא מנסה אין מזל." ~ פתגם מכסיקני

•"המזל אינו מחייך אלא למי שמוכן היטב לבואו." ~ לואי פסטר

•"חכם יותר להיות בר־מזל מאשר להיות חכם." – אנונימי (לא כספי...)


ואכן, הישגי הכפר הירוק, גם אם מיעוטם הושג בעזרתה של טיכה (או פורטונה אם תרצו...), באו בעקבות עבודה קשה ומסורה של הכנה שנעשתה על ידי עודד רוס (ראשון משמאל בתמונה למעלה), העובד בכפר כבר יותר מעשר שנים, בתמיכתו הבלתי נלאית של עדי גל (שני משמאל), רכז הספורט של הכפר. כמו כן נציין שניים שאינם מופיעים בתמונה אך תרומתם להצלחת שחמטאי הכפר בלתי ניתנת לערעור – ד"ר קובי (סיסקו) נווה, מנכ"ל הכפר הירוק, שבחזונו הקים בו את האקדמיה לשחמט, ורב-אמן רם סופר, המאמן הראשי של הכפר.

בחודש יולי הקרוב, תבקר בגרמניה, לראשונה בתולדות הכפר, משלחת של אחד עשר שחמטאים הלומדים בכפר הירוק, כאורחי מועדון השחמט של המבורג, שהוקם עוד בשנת 1830! במסגרת הביקור יתארחו התלמידים הישראלים בבתי שחמטאים בני גילם, יסיירו באתרים היסטוריים ותיירותיים, יתאמנו עם מארחיהם, ישתתפו בתחרות פתוחה לנוער עד גיל 20 ועוד.

הישגי שחמטאי הכפר באו כמה ימים לאחר שבעיתונות פורסם שהוא נמצא בצמרת התיכונים המובילים בארץ בציוני הבגרות.


אז אם אתם מחפשים בית ספר המשלב לימודים (בתנאי פנימיה) עם מצוינות, מנהיגות, חברה ו...שחמט, אתם מוזמנים ליום הפתוח שיתקיים בשישי, 25.5, בשעה 9:00. 


לפרטים:

http://lp.infopage.co.il/index.php?page=landing&id=50655&token=d885f20cbd1f2d7442e324bc1bcdb689