קובו חילק את הסגנות בפרדוביצה

תחרויות חשובות נסתיימו בסוף השבוע וישראלים כיכבו בצמרת הדירוג






בזירת ההוקי בפרדוביצה (צ'כיה) ננעלה עוד מהדורה של תחרות הענק הפתוחה בניצוחו של הד"ר יאן מאזוך וצוותו.במרכז הפסטיבל עמדו גם השנה כשלושים תחרויות שחמט שונות ומשונות (לרבות וריאנטים של המשחק) אבל יש בו עוד עשרות תחרויות של משחקי שולחן אחרים. הפסטיבל הססגוני הזה מושך מאות רבות של חובבים ומקצוענים ובשנים האחרונות גם משלחת ישראלית גדולה. בתחרות הראשית לבדה התמודדו 309 שחמטאים מ-38 פדרציות ובראשם 43 רבי אמנים ו-66 אמנים בינלאומיים. המנצח היה הארמני המתגורר בצ'כיה ר"א סרגיי מובססיאן עם 7.5 נקודות ב-9 קרבות. הוא הקדים במחצית הנקודה 6 שחקנים: האמנים הבינלאומיים לוקאש יארמולה (פולין), וכריסטופר נואה (גרמניה) ורבי האמנים ולרי נוורוב (אוקראינה), אורי קובו (ישראל), פבל פוטאפוב (רוסיה) ולאסלו גונדה (הונגריה) 7 כל-אחד. אורי בן ה-21, התמודד עם שני רבי אמנים (מהם נפרד בתיקו) ועם 6 אמנים בינלאומיים ונחל הפסד בודד בסיבוב הרביעי מידי הצ'כי אב"ל וויטך זוורדון. בסיבוב האחרון גבר על השחקנית המצטיינת באירוע, הנערה נורגיול סלימובה, שהתמודדה תחת דגל הפיד"ה.

משחקו של אורי מן הסיבוב החמישי בכלים הלבנים מול אב"ל סבסטיאן פלישקי הגיע לעמדה שלפנינו:

הלבן הכריע את הקרב באמצעות מסע נאה.מהו? הפתרון בסוף הכתבה.   

לא פחות מ-13 ישראלים , רובם צעירים, שיחקו בתחרות. המצטיין השני ביניהם ר"א ניצן שטיינברג (20), פתח את האירוע בסערה עם 5 ניצחונות רצופים לפני שספג את הפסדו היחיד מידי מנצח התחרות מובססיאן. בסיבוב האחרון נפרד בתיקו מן האוקראיני ר"א אלדר גסאנוב.

שאר הישראלים: האמנים הבינלאומיים אריאל ארנברג ויהונתן בקלצ'וק 6 כל-אחד ;אב"ל ישראל כספי5.5; יואב מיליקוו, אלכס זלאטין וארז קופרווסר 4 כ"א; דניאל איליאגוייב , אלי מיליקוו 3.5 כ"א; שני שחקנים לא סיימו את התחרות: ר"א אביטל בורוחובסקי ואב"ל אנדריי גורבאנוב.

בתחרות המשנית נטלו חלק 231 שחקנים מ-26 מדינות והמנצחת היתה רב אמנית אלמירה מיזרוייבה עם 8.5 נק' מ-9, לפני האוקראיני אלכסיי אליפרנקו 8 נק'. 6 ישראלים היו בין המשתתפים:גיל ברק, דויד וורני (השחקן המצטיין ברמת מד-כושר עד 1900) 6 נק', מקס ניימן 5.5, עמית ויינטראוב ולידן שיינקמן 5  כ"א; אלי קופלביץ' 3.

בתחרות ג' התמודדו 266 שחקנים מ- 29 מדינות. ניצחו במשותף ארבעה: סרגיי פוליץ' (אוקראינה), דז'אן דימיטרוב (בולגריה), אלכסנדר איגומנוב ומריה ליסנקו (שניהם מרוסיה) 7.5 כל-אחד. במשתתפים היו גם 7 ישראלים: ליאוניד סמארין 5.5, סטאס רוזנבליט 5, אלכסנדר טומאסוב 4.5, מרק פריימן ,יורי פקורין ועדי יפרוימסקי 4 כל-אחד, רומן בוטביניק 3.

247 שחקנים מ-23 מדינות השתתפו בתחרות הרביעית – תחרות פתוחה לחובבים. המנצח היה המונגולי באטקישיג אודוואל עם 8.5 נקודות לפני הילד האוקראיני מיכאילו ז'וקובסקי (בן ה-12) 8. הסניור הישראלי מיכאל וולודרסקי סיים במקום ה-26 עם 6 נקודות.

התחרות המהירה התנהלה ב-3 רמות מד-כושר. בקטגוריה הראשית התמודדו 148 שחקנים מ-21 מדינות ובכללם 29 רבי אמנים ו-28 אמנים בינלאומיים.הבכורה נכבשה בידי האוקראיני ר"א ויטאלי ברנאדסקי שצבר 7.5 נקודות ב-9 קרבות, לפני רבי האמנים סרגיי מובססיאן (ארמניה), פיליפ שלוסר (גרמניה), ז'ירי סטוצ'ק ווויטך פלאט (צ'כיה) והאמנים הבינלאומיים באראטאקוטי הארשה (הודו) ואמיל מירזוייב (אוקראינה) 7 כל-אחד. הישראלי המצטיין גם כאן היה אורי קובו עם 6 נקודות, לפני אביטל בורוחובסקי 5.5, אלכס זלאטין 5 וגיל ברק 4.5.

בתחרות המשנית (105 שחקנים מעשרים פדרציות ובראשם 2 אמנים ו-3 אמניות פיד"ה).ניצחה אמנית פיד"ה נורגיול סלימובה (בולגריה) 8, לפני אלכסיי טראניק (אוקראינה) ו א"פ צווטאן סטויאנוב (בולגריה) 7.5 כ"א. ארבעת הישראלים: רומן בוטביניק 3.5, לאוניד סמארין ואלכסנדר טומאסוב 3 כ"א, יורי פקורין 2.


אורי קובו, הישראלי המצטיין בפרדוביצה

פוסטני הצטיין באנדורה

אנדורה היא נסיכות ננס בין ספרד לצרפת המקיימת זו השנה ה-36 תחרות פתוחה חזקה ויוקרתית. כמעין חימום לקראת התחרות הראשית נערכה במקום תחרות בזק עם 82 מבאי הפסטיבל ובכללם 6 רבי אמנים. האירוע עמד בסימן שליטתו הבלתי מעורערת של המדורג מס.1, רב האמן הישראלי יבגני פוסטני אשר צבר לא פחות מ-8.5 נקודות בתשעת סיבובי התחרות, נקודה וחצי (!)לפני ארבעת הדולקים בעקבותיו ורמת ביצוע 2788.: רבי האמנים סרגיי פדורצ'וק (אוקראינה), פבל קונין (גרמניה), מקסים לגארד (צרפת) וא"פ אלחנדרו ברברו (ספרד) 7 כל-אחד.

בקטגוריה הראשית של התחרות הפתוחה התמודדו 139 שחקנים מ-23 פדרציות , מהם 12 רבי אמנים ו- 9 אמנים בינלאומיים. התחרות נסתיימה בניצחונו המפתיע של האמן הבינלאומי ההולנדי מיגל אדמירל, היחיד שצבר 7.5 נקודות בתשעה סיבובים ללא הפסד, זאת לאחר שפגש 6 רבי אמנים בששת הסיבובים האחרונים עם ביצוע תחרותי 2706 וציון לרב-אמן כמובן. את הסגנות חילקו רבי האמנים מקסים לגארד (צרפת) ,יבגני פוסטני (ישראל), סלבדור דל ריו דה אנחליס (ספרד) ואדריאן דמות' (צרפת) עם 7 נקודות כל-אחד. יבגני צלח גם את התחרות הקלאסית ללא הפסד ועם ביצוע תחרותי 2623.

א"פ קונסטנטין זלקינד צבר 6 נקודות ודורג במקום ה-20. חיפני נוסף שהניף כאן גביע היה האמן הבינלאומי מרק ברקוביץ' שצבר 5.5 נקודות והוכתר כסניור המצטיין. הדרבי בין ברקוביץ' לזלקינד נסתיים בסיבוב החמישי בתיקו.

יבגני (משמאל) ומרק עם גביעי ההצטיינות

מיכלבסקי- שלישי בקוויבק

אלוף ישראל לשעבר, ר"א ויקטור מיכלבסקי המשיך את המסע הצפון-אמריקני שלו באליפות הפתוחה של מחוז קוויבק דובר הצרפתית בקנדה , אשר נערכה בחמש קטגוריות מד-כושר. בתחרות הראשית (51 שחקנים מ-2000 ומעלה מהם 6 רבי אמנים) נרשם ניצחון מפתיע ומרשים של צעיר קנדי בן 19, ר"א רזוואן פראוטו. חמישי בדירוג המוקדם, אשר סיים יחיד בפסגה עם 7.5 מ-9 (ללא הפסד) ועם ניצחונות על שני המדורגים ראשונים. הוא השאיר מאחריו את הפייבוריט הצרפתי ר"א רומיין אדוארד 7, רבי האמנים באטור סאמבוייב (קנדה) וויקטור מיכלבסקי (ישראל) 6.5 כ"א; א"פ אוליבייה צ'יקו-ראטה , ג'ים ז'או ורבי האמנים אלכסנדר צ'רנאייב (רוסיה) ואלכסנדר לה-סייז' (קנדה) 6 כל-אחד. ויקטור הפסיד למנצח בסיבוב השלישי, נפרד בתיקו מאדוארד בסיבוב השמיני אבל לא הצליח לגבור על צ'יקו ראטה בן ה-19 בסיבוב האחרון. 

ויקטור בקוויבק 

ישראלים ברחבי אירופה

סלובניה: במהדורה ה-12 של התחרות הפתוחה בפורטורוז התמודדו 75 שחקנים מ-17פדרציות, מהם 3 רביאמנים . רבי האמנים שלטו באירוע שליטה מוחלטת: הסלובני מאטיי סבניק .סיים ראשון לבדו עם 8.5 נקודות, לפני הקרואטי ננאד פרצץ' אף הוא לבדו עם 8. אלופת ישראל לשעבר, שלומית ורדי-פדרובסקי , ממועדון ראשון לציון ,חילקה את המקום העשירי עם 5.5 נקודות, התוצאה השלישית בטיבה בין 13 הנשים שהשתתפו באירוע.

אוסטריה: במהדורה ה-33 של התחרות הפתוחה בשוורצאך נטלו חלק בתחרות הראשית 47 שחמטים מ-13 מדינות, לרבות 5 רבי אמנים ו-7 אמנים בינלאומיים. המנצח היה ההונגרי ר"א פרנץ ברקש עם 7.5 מ-9, לפני הקרואטי רוברט זלצ'יץ' 6.5. שני ישראלים ותיקים היו בין המשתתפים: האמן הבינלאומי אוריאל זק צבר 5 נקודות (ללא אף תיקו) ויהודה מלינרסקי הסתפק ב-3.5 .

בתחרות הבזק (39 משתתפים) ניצחו ארבעה ובראשם ר"א מלאדן פאלאץ (קרואטיה) עם 8.5 נקודות מ-11 כל אחד. אוריאל זק סיים חמישי יחיד עם 7.5 נקודות.

גיאורגיה: בעיר פוטי נערך הפסטיבל הבינלאומי ה-13 עם שפע של תחרויות פתוחות. בקטגוריה הראשית התמודדו 46 שחקנים מ-11 מדינות, לרבות 7 רבי אמנים ו-5 אמנים בינלאומיים. המנצח היה האוזבקי אב"ל יאבוחיר סינדארוב עם 7 נקודות מ-9 סיבובים. הישראלי יבגני גורדון הסתפק ב-3.5 נקודות.

הקורא במסע: הקרב קובו-פלישקי הוכרע באמצעות המסע 43.ז6+! והשחור נכנע לנוכח הברירה בין השיפוד 43...מ:ז6 44.צז8+ לבין 43...צ:ז6 (או 43...ו:ז6)ׂ 44.צח8 מט!

צילומים: אתרים רשמיים, משפחת ריטבו.

למידע ותגובות:  

 [email protected]