שחמט - חינוך - ומה שביניהם

ביום שלישי, ה-12 בנובמבר, 2018 התכנסה, בכנסת ישראל, השדולה לחינוך מתקדם בראשותה של ח"כ טלי פלוסקוב.






ביום שלישי, ה-12 בנובמבר, 2018 התכנסה, בכנסת ישראל, השדולה לחינוך מתקדם בראשותה של ח"כ טלי פלוסקוב.


יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, מר משה שלו, הציג בכנס השדולה את החזון שלו לשילוב השחמט במערכת החינוך וקבע, כי השחמט הוא "ההי-טק של הספורט".

יו"ר השדולה לחינוך מתקדם אימצה את ההגדרה של יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט והבטיחה כי תפעל בכל דרך אפשרת לקדם את השחמט בארץ ולשלבו במערכת החינוך.


בין המשתתפים בכנס השדולה נכחו: בוריס אלתרמן, מחברת "אלתרמן שחמט" שהציג בצורה נהדרת את הפעילות הענפה של חברתו והסביר את חשיבות השחמט ותרומתו לחינוך בישראל.

ארז גרניט, נציג מפעל הפיס, הציג את פרויקט "שחמט לכל ילד", הקיים זה שש שנים בעשרות ישובים ברחבי הארץ, בדגש על הפריפריה ובמסגרתו אלפי ילדים נחשפים למשחק השחמט כבר בכיתה ב'.

ליאון לנדה, מורה במערכת החינוך ופעיל שחמט, הציג את סיפורו של בית הספר השש שנתי "איש שלום" בכפר יונה והשינוי שחל בו לאחר שהחלו התלמידים ללמוד שחמט.

רב האמן הצעיר ביותר, ניצן שטיינברג, הגיע במדים סיפר את סיפורו האישי וחשף בפני הנוכחים את "חוק היהודי" המתמצת במשפט אחד את נפלאות השחמט וחשיבותו לילדים: "לא לוותר עד שזה לא נגמר!"



נציגים ומשתתפים רבים כיבדו את האירוע בנוכחותם, כל אחד מהם תרם והציג, מנקודת מבטו, את חשיבות השחמט בחינוך ובחיים בכלל.

בסוף האירוע חולקו תעודות הוקרה לילדים ובני נוער, זוכי מדליות בינלאומיות, במעמד חה"כ טלי פלוסקוב, נשיא האיגוד, המשנה לנשיא בית המשפט העליון (בדימוס), תיאודור אור ויו"ר האיגוד, משה שלו.

אנו מודים לכל הילדים, ההורים וחברי ההנהלה שהגיעו לאירוע ואנו בטוחים, כי כולנו שותפים ופועלים למעט אותה המטרה: קידום השחמט והפיכתו לספורט הלאומי של ישראל.