מוקדמות תחרות הצריח הלבן 2019






מוקדמות תחרות הצריח הלבן 2019

מאת עודד רוס ודן דרורי


ב 17.3 התקיים במועדון אטיוד רמת-גן שלב המוקדמות של תחרות "הצריח הלבן".

"הצריח הלבן" היא אליפות שחמט בין בתי ספר מהטובים ברוסיה המתקיימת מ-1969, והחל מ-2015 פתחה את שעריה גם למנצחות תחרויות מוקדמות ממדינות שונות, ביניהן ישראל. האליפות היא למשתתפים עד גיל 14 ובכל מוסד חינוכי במוקדמות ובגמר חובת השתתפות של בת אחת לפחות.

התחרות נערכה ב 5 סיבובים בקצב אקטיבי (15+5) במרכז השחמט של מועדון אטיוד - ר"ג.

באופן מפתיע משהו התחרות הפכה למירוץ בין המדורגים ראשונים, הכפר הירוק מרמת השרון, לקבוצה הצעירה (יסודי עד ו') של בית ספר "ידלין" מראשל"צ, שהיתה מדורגת חמישית בלבד מבין 10 הקבוצות המשתתפות.

לאחר נצחונות חלקים של שתי הקבוצות בסיבוב הראשון, הן סיימו ביניהן בתיקו 2-2 בסיבוב השני. ניצחון 1-3 של ידלין בסיבוב 3 לעומת ניצחון מינימלי של הכפר הירוק על המדורגים 2 "חשמונאים" רמת-גן העלה אותם לפסגה, אך לאחר מכן הם הפסידו 2.5-1.5 לחשמונאים, בעוד שהכפר הירוק ניצחו 1-3 את "עלומים" קריית-אונו. בסיבוב האחרון הכפר הירוק ניצחו 1-3 את "עין הקורא" ראשל"צ, ואילו ידלין השיגו 0-4 מרשים על "אשכולות" ראשל"צ, קבוצה די שקולה להם בממוצע מד-הכושר, ובכך מחקו את פער הנקודה שהיה לכפר הירוק, ושתי הקבוצות סיימו עם 14.5 מ-20.

שובר השוויון קבע שהכפר הירוק במקום הראשון.

במקום השלישי עם 12.5 זכתה נבחרת "חשמונאים" ר"ג, גם כן בהרכב צעיר למדי.

הרכבי שלוש הראשונות:

הכפר הירוק: נדב צמח, אלון שוקרון, גל שפירא, בן מלכין, הדר הללי.

ידלין ראשל"צ: יהונתן אזולאי, גיא טבשי, נדב ספיר, תמר ברזובסקי.

חשמונאים ר"ג: יונתן אוריצקי, יורי אטינגוף, דנה כוכבי, עידו ויקס, רועי ויקס.

מסיבות לוגיסטיות, הכפר הירוק ויתרו על השתתפותם בגמר בסוצ'י, ונאחל הצלחה לנבחרת ידלין (בתמונה מטה) שתייצג אותנו בתחרות הגמר שתתקיים בתחילת יוני.

(בתמונה הראשית: הכפר הירוק מול חשמונאים ר"ג)