אליפות ישראל לחטיבות הביניים תשע"ט






אליפות ישראל לחטיבות הביניים 

מאת רם סופר


אליפות ישראל לנבחרות חטיבות ביניים בשחמט (כיתות ז-ט) לשנת 2019 התקיימה ב-4 באפריל בכפר הירוק בהשתתפות 19 קבוצות שייצגו 16 מוסדות חינוך מ-12 יישובים. 

התחרות התקיימה בחמישה סיבובים שוויצריים בניהולו המוצלח של המארגן והשופט הראשי אלמוג בורשטיין ביחד עם רם סופר, השופט האחראי על הזיווגים, ועוזר השופט גנאדי בירגר. בטקס הפתיחה בירך הסמנכ"ל המקצועי של איגוד השחמט אסי פילוסוף.

שתי המועמדות לניצחון היו: הקבוצה המארחת נבחרת הכפר הירוק רמת השרון א' בהרכב חזק עם חמישה שחקנים מעל 1900 ונבחרת שז"ר קריית אונו עם מספר שחקני נוער מצליחים מהמועדון המקומי בראשותו של ינאי בן-ארי (2128).

שתי הפייבוריטיות ספגו הפסדים אישיים מפתיעים כבר בסיבובים הראשונים, ולאחר שני משחקים צברו רק 6 נקודות מתוך 8. בסיבוב השלישי שתיהן ניצחו 0:4 והובילו ביחד עם 10 מתוך 12. הקרב ביניהן בסיבוב הרביעי היה אמור להיות הקרב המכריע. על הלוח הראשון סיים בן-ארי בתיקו עם נדב צמח, אבל ניצחונותיהם של ליאם טל-שחר ורועי ניירמן מול ניצחון בודד ליריבה של עודד גלאט, הכריעו את הכף לטובת קריית אונו בהפרש מינימלי.

אבל כפי שקורה לעתים קרובות, בעוד שתי קבוצות רבות על התואר, פרצה קבוצה שלישית מפתיעה מאחור. הקבוצה המפתיעה של ישיבת תורה ומדע ירושלים בראשותו של אלון ז'ולטי (2049) ממועדון ירו-שחמט הדהימה את כל יריבותיה בניצחונות מוחצים ותפסה את ההובלה לאחר סיבוב 4 עם 13 נקודות מתוך 16.

בסיבוב החמישי סיימה ישיבת תורה ומדע ב-2:2 עם קריית אונו ושמרה על פער של חצי נקודה מיריבתה. נבחרת הכפר הירוק יכלה לעקוף את שתיהן עם ניצחון מקסימלי, אך הסתפקה ב- 1:3, וכך נקבע הדירוג הסופי:

1. ישיבת תורה ומדע ירושלים 15 (בתמונה הראשית)

2. שז"ר קריית אונו 14.5

3. הכפר הירוק רמת השרון א' 14.5

נבחרת קריית אונו זכתה במקום השני בזכות הניצחון הקבוצתי על הכפר הירוק.

במקומות הבאים זכו: אחד העם השש-שנתי פתח תקווה, אורט דפנה קריית ביאליק והכפר הירוק רמת השרון ב'.

להלן רשימת המצטיינים האישיים בתחרות:

לוח 1: גיא גוב (אורט קריית ביאליק) 4(5), ניר רותם-פורשפן (חטיבת היובל מבשרת ציון) 4(5), אור לוי (תיכון חדש ת"א) 4(5), גיל לנדאו (ארנון רמת גן) 3(3)

לוח 2: ישי שלמן (תורה ומדע ירושלים) 5(5), יאיר הופמן (צביה פתח תקווה א') 5(5), רועי ארליך (הכפר הירוק א') 4(5), אריאל פישר (הכפר הירוק ב') 4(5)

לוח 3: רועי ניירמן (קריית אונו) 5(5), יונתן סולומון (תורה ומדע ירושלים) 4(5), נועה זוסמן (אורט קריית ביאליק) 4(5)

לוח 4 ולוח מילואים: נועה אביב (אחד העם פ"ת) 3(3) – נערה מצטיינת, אלון ניסים (אחד העם פ"ת) 3(3), יעקב אדורם (גבעת שמואל א') 3.5 (4)

חלק ניכר מהמשתתפים עמדו להיפגש שוב בתוך שבוע במסגרת גמר אליפות ישראל לנוער לגילאי 14 ו-16 במבשרת ציון. בהצלחה!

תוצאות התחרות:

http://chess-results.com/tnr427586.aspx?lan=1