אליפויות בתי הספר בשחמט תשע"ט

מאות נבחרות בתי ספר השתתפו בשלבים המוקדמים של אליפות בתי הספר היסודיים תשע"ט שכללו בניית נבחרות בית ספריות ועריכת מוקדמות אזוריות בכל רחבי הארץ.






מאות נבחרות בתי ספר השתתפו בשלבים המוקדמים של אליפות בתי הספר היסודיים תשע"ט שכללו בניית נבחרות בית ספריות ועריכת מוקדמות אזוריות בכל רחבי הארץ.


הפרויקט המארגן ע"י הח"מ זו שנה 12 בעל מטרות רבות המעודד פעילות בית ספרית בשחמט בישראל, מצטיינים במוסדות הלימוד בהם הם לומדים, חיבור של השחמט עם אנשי חינוך, קשר של המועדונים/מדריכי השחמט ביישובים השונים עם בתי הספר, עידוד בנות לשחק שחמט וכן צעירים בגילאים עד ג' לשחק שחמט וכו'. 

פרויקט אליפויות בתי הספר התפתח לו למפעל של בתי מוקדמות ואליפויות ארציות רבות משתתפים ועניין לנבחרות מבתי הספר השונים ומעיד גם על התפתחות השחמט בישובים רבים בעיקר באזור המרכז. יש לקוות כי נבחרות רבות יותר מהפריפריה יגיעו בשנה הבאה כולל מהמגזר הערבי. 

ברמה הארצית נפתחו השנה מס' בתי מוקדמות קטנים חדשים אולם צריך לקוות כי יופעלו בתי מוקדמות בכל הערים הגדולות בישראל והפרויקט יתרחב להקמת אלף נבחרות שחמט ברחבי ישראל בשנים הבאות. ראוי לציון כי בשנים האחרונות בית המוקדמות בראשון לציון עומד על כ60 נבחרות לערך ובהחלט מהווה דוגמה חיובית לניהול מושקע של בית מוקדמות.4 

המצטיינות מבין הנבחרות בישראל גם השנה העפילו לגמרים המסורתיים. 

האירועים שבהם יכולים להשתתף באותה תחרות אלופי ישראל ובמקביל שחקנים מתחילים שלומדים שנה ראשונה מהווים גם האליפויות הגדולות אי פעם שנערכות בישראל בוודאי, גם המורכבות ביותר לניהול, ארגון ושיפוט עקב רמת הילדים שנעה מבלתי מדורגים ועד שחקנים מצטיינים ובעלי מד כושר אף מעל 2000. 

 כ-300 בתי ספר בנו השנה נבחרות שחמט בכל רחבי ישראל יחד ו-117 נבחרות השתתפו השנה בגמר הארצי שהתקיים כמובן באופן מפוצל בשל ריבוי הנבחרות. 


גמר אליפות ישראל לנבחרות עד כתה ג'+אליפות ישראל לנבחרות בנות עד כתה ו'

ביום שישי ה-14.6 נערך ,באשכול הפיס ברמלה, גמר הנבחרות עד כיתה ג' בהשתתפות 37 נבחרות במקביל לאליפות לנבחרות בנות בהשתתפות 19 נבחרות כאמור.  

באופן מפתיע באליפות הנבחרות עד כיתות ג' סיימה קבוצת עלומים קריית אונו עם 17 נק' ופער די גדול של נקודה וחצי מנבחרתה של ידלין שסיימה עם 15.5 נקודות. עם 14.5 נקודות סיימו בית ספר נגבה מראשון לציון ונבחרת בי"ס היובל במרחק חצי נקודה בוכהולץ בלבד. 


נבחרת בי"ס "עלומים" מקריית אונו יחד עם השופט הראשי באירוע חגי פרנק  


גמר אליפות ישראל לנבחרות בתי ספר יסודיים בנות עד כתה ו'

באליפות לנבחרות עד כתה ו' לבנות זכתה נבחרתה המצוינת של בית ספר אשכולות מראשון לציון במקום הראשון עם 12.5 מתוך 15 אפשריות. במקום השני ובמרחק חצי נקודת בוכהולץ בלבד נבחרת "רתמים" מאשדוד. למקום השלישי ובמרחק גדול של 3 נקודות מהמקום השני הגיעה נבחרת נוספת מראשון לציון הפעם זו נבחרת "עין הקורא" עם 9.5 נקודות .


נבחרת אשכולות ראשון לציון יחד עם אמן השחמט גלב קגנסקי וחגי פרנק השופט הראשי.


גמר אליפות ישראל לנבחרות בתי ספר יסודיים עד כיתה ו'


ביום שלישי ה-11.6 בתנאים נהדרים ובתמיכת עיריית ראש העין והחברה העירונית "מקום בלב" התקיים הגמר הארצי לנבחרות בתי ספר יסודיים עד כיתה ו' בהשתתפות 61 נבחרות. מתח רב ליווה את מפגשי הצמרת וכמו בתחרות עד כיתה ו' לבנות גם התחרות זו הוכרע הקרב על המקום הראשון על חודה של חצי נקודת בוכהולץ.

נבחרתה המצוינת של בית ספר "חשמונאים" מרמת גן זכתה במקום הראשון עם 16.5 מ-20 נקודות אפשריות ו54 נקודות בוכהולץ (קאט 1) לעומת תוצאה זהה בניקוד לנבחרתה של בית ספר יעקב כהן ו"רק" 53.5 נקודות בבוכהולץ. מקום שלישי סיימה אלופת תחרות הנבחרות עד ג' בשנה שעברה נבחרת בית ספר "רבין" מהוד השרון עם 15.5 נקודות כפי שצברה גם נבחרת בית ספר עלומים מקריית אונו שדורגה בסיכום במקום ה-4. 

שינוי משנים קודמות היה השמת שעונים בלוחות הראשונים בקצב 15+5.

בטקס הפתיחה הודו יו"ר האיגוד משה שלו ומנכ"ל החברה העירונית "מקום בלב" מאיר צרויה למשתתפים וכן לפעילים הרבים שסייעו להצלחה של פרויקט זה .  

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה כיבד בנוכחותו בטקס הסיום והעניק למצטיינים את פרסי הגביעים והמדליות.


נבחרת "חשמונאים"-אלופי ישראל עד כיתה ו' יחד עם דן דרורי מנהל "אטיוד" וליאור איזנברג רכז הפרויקט



מדליות רבות חולקו למצטייני הלוחות הרבים בראש העין וברמלה.

צוות שופטים נרחב גויס לאירועים חשובים אלו כאשר חגי פרנק היה שופט ראשי בתחרות הנבחרות עד כיתה ג' ובאליפות נבחרות הבנות עד ו' ברמלה .ירון ליניק שימש כשופט הראשי בתחרות עד כיתות ו' בראש העין.  

תמונות שונות ניתן למצוא ב:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3413245015367665&id=100000466015316

בברכת חופש נעים ובטוח, 

ליאור איזנברג 

רכז אליפויות בתי הספר היסודיים בשחמט