באר שבע א' ע"ש אליהו לבנט זכתה בגביע המדינה

קבוצת באר שבע א' ע"ש אליהו לבנט, סגנית אלופת הליגה הלאומית, זכתה בגביע המדינה בשחמט בתחרות שנערכה ביום שישי האחרון, 21 ביוני 2019, במסעדת קדמה שבקניון ממילא, הצופה את פני חומות העיר העתיקה.






קבוצת באר שבע א' ע"ש אליהו לבנט, סגנית אלופת הליגה הלאומית, זכתה בגביע המדינה בשחמט בתחרות שנערכה ביום שישי האחרון, 21 ביוני 2019, במסעדת קדמה שבקניון ממילא, הצופה את פני חומות העיר העתיקה.
מתוך 42 קבוצות הליגה הלאומית והארצית נרשמו לתחרות 37. אחת ביטלה את השתתפותה יום לפני האירוע ואחרת עשתה זאת כמה דקות לפני הסיבוב הראשון. כך שבתחרות נותרו 35 קבוצות.

בטקס הפתיחה נשאו דברים והעניקו גביעים ומדליות למצטייני הליגה הלאומית בשנת 2019 השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, ח"כ זאב אלקין, יו"ר איגוד 

השחמט, משה שלו, ומנכ"ל האיגוד גיל בורוחובסקי.


לראשונה התנהלו משחקי הגביע בשיטת הניקוד הקבוצתי (שתי נקודות לניצחון קבוצתי ונקודה אחת לתיקו קבוצתי), מה שהקנה להם אופי של גביע "ממש" שבו המפסיד יוצא (אך לא מהתחרות אלא מהסיכוי לזכות בגביע).


בסיבוב הראשון ניצחו כמעט כל הקבוצות החזקות (על הנייר) את יריבותיהן. בסיבוב השני ("שמינית הגמר") הפתיעה קבוצת מועדון אשדוד ג' מהליגה הארצית בנצחה 

2:3 את הפועל כפר סבא (שסיימה השנה במקום השלישי בלאומית)! שאר הקבוצות הפייבוריטיות ניצחו.


בסיבוב השלישי ("רבע הגמר") נהיו ההתמודדויות קשות ושקולות יותר. אשדוד ג' שבה וניצחה 2:3 קבוצה מהלאומית – הפעם את הרצליה - ועלתה ל"חצי הגמר" עם מלוא 6 הנקודות יחד עם שלוש הראשונות בדירוג ההתחלתי - באר שבע א', פלדקליין ראשל"צ ואשדוד עילית.
בסיבוב הרביעי ("חצי הגמר") ניצחו ב"ש א' את אשדוד ג' 1:4 ואשדוד עילית את פלדקליין 1.5:3.5, וכך הגענו לסיבוב האחרון שבו התקיים "גמר קלאסי" בין אלופת הליגה הלאומית לבין סגניתה. בקרב האיתנים ניצחה באר שבע בזכות ניצחונו בלוח השלישי של יבגני פוסטני על ארטור קוגן (ארבעת הקרבות האחרים – רודשטיין-סוטובסקי, רויז-סמירין, מיכלבסקי-גולוד ןחוזמן-בר – הסתיימו בתיקו). בכך השלים פוסטני תוצאה אבסולוטית של 5 מ-5. אגב, המצטיין באשדוד היה בוריס קנצלר עם 3מ-3 על הלוח החמישי, אך הוא לא שותף בסיבוב האחרון...

סיכומו של דבר, באר שבע זכתה בגביע לאחר שניצחה בכל חמשת משחקיה, צברה 10 נקודות.


את המקומות 5-2 תפשו ארבע קבוצות שצברו 8 נקודות כל אחת, כשהמיקום ביניהן נקבע על פי שובר השוויון הנהוג באולימפיאדות – זוננבורן ברגר - סכום התוצאות האישיות נגד כל יריבה המוכפלות במספר הנקודות הקבוצתיות של אותה יריבה. לפי זה זכתה אשדוד עילית (עם "ברגר" של 117) במקום השני, 
הרצליה (108) במקום השלישי (שחקנה,ישראל כספי, גם הוא על הלוח השלישי, היה השחקן השני באירוע שצבר 5 מ-5),
פלדקליין ראשל"צ (100.5) במקום הרביעי, והפועל כפר סבא (71.5) במקום החמישי (שחקנה, עידו בן-ארצי השיג 4 מ-4 על הלוח החמישי).

למקומות 8-6 הגיעו צפריר רחובות א', הפועל כפר סבא ב' ו... קריית אונו א' (הקבוצה המצטיינת מהליגה הארצית) עם 7 נקודות.


אשדוד ג', במקום התשיעי, מובילה את חבורת הקבוצות שצברו 6 נקודות.


את התוצאות המלאות ניתן למצוא כאן:

http://chess-results.com/tnr444857.aspx?lan=1&art=63


ואת התוצאות האישיות כאן:

http://chess-results.com/tnr444857.aspx?lan=1&art=1


במקביל למשחקי הגביע נערך בקרבת מקום הפנינג למשפחות חובבות שחמט.


שבמרכזו משחק סימולטני שערך רב-אמן אדוארד רוזנטליס (לטביה) נגד 25 מתמודדים.