נפרדים מאשר מולט

בשבוע שעבר הלך לעולמו השחמטאי הוותיק אשר מולט, שחקן מועדון "ביכורי העיתים" שנטל חלק באינספור תחרויות בארץ וברחבי אירופה.






הוא נולד ב-1 בספטמבר 1929, בדיוק עשור לפני פרוץ מלחמת העולם השניה, אותה שרד במנזר בלגי.המשפחה היגרה לצ'ילה ממנה עלה לישראל בשנת 1953 והצטרף לקיבוץ דביר. מאוחר יותר עבר לתל-אביב ועסק במרוצת השנים בעבודות שונות. כצלם סטילס מוכשר שיתף פעולה עם ההומוריסטן והקולנוען הנודע אפרים קישון (בעצמו חובב שחמט מושבע ) בסרטיו הנודעים "סלאח שבתי", ו"השוטר אזולאי" .ב"תעלת בלאומילך" הוא אפילו השתתף בסצינה אחת כשחקן עם כוכב הסרט יוסף (בומבה) צור. מבחר מצילומיו היפים מתוך סרטי קישון אפשר לראות כאן

גם בשחמט שילב את הצילום בתחרויות בהן השתתף, בעיקר אינספור דיוקנאות של שחקנים. הוא גם הציג מפרי עדשתו באירועים בהם נטל חלק.תמונותיו,בהן של אלופי העולם, מעטרות את קירותיהם של מועדונים גדולים בארץ ושל בית השחמט ופורסמו בכמה וכמה בטאוני שחמט מובילים בעולם. באוסף הקטן שברשותי מצאתי את שתי התמונות שלפניכם:

התחרות הבינלאומית בראשון לציון 1993. עומדים משמאל אלוף העולם לשעבר וסילי סמיסלוב וכתבכם לאחר התיקו הקצר ביניהם.

אלוף ישראל וחבר הנבחרת לשעבר שמעון כגן

בשנות השמונים עקר לפריז אך שמר על דירתו התלאביבית וגם על הקשרים עם ידידיו הרבים לביקוריו התכופים בארץ.

הוא היה איש נעים הליכות , בשלן מחונן וידען בתחומים רבים. בשנתיים האחרונות התרופפה בריאותו מאוד ובשבוע שעבר נפטר, כשבועיים לפני יום הולדתו ה-92 ונטמן בבית העלמין הפריזאי פר לה-שז.

יהי זכרו ברוך!


בשנת 2001 העניק אשר ראיון לעורכי הירחון "שחמט" אורי אבנר ואמציה אבני, בו חשף טפח מעולמו המקצועי. 

אשר מולט - האיש מאחורי העדשה