אירוע "דו-קיום סביב לוח השחמט"

מר יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל, ערך ביקור פעיל במועדון השחמט של כפר סבא באירוע "דו-קיום סביב לוח השחמט".






שתים עשרה קבוצות נוער (שש מכל מגזר) בנות שישה שחקנים כל אחת, השתתפו ביום שני האחרון בתחרות שחמט קבוצתית, שהיוותה פסגה לפעילות השוטפת שמועדון כפר סבא מקיים מול המגזר הערבי.

מכובדים רבים הגיעו כדי להוקיר את האירוע, שהמסר שיצא ממנו עבר כחוט השני בין כל המברכים, ובראשם נשיא מדינת ישראל, מר יצחק הרצוג:

בני נוער ערבים ויהודים, שנפגשים מדי פעם למשחקי שחמט ממושכים, פנים מול פנים, יגדלו באווירה שונה מהדורות הקודמים; מאירועים כאלה חייבים לצמוח איפוק ומתינות, כבוד הדדי ורק דברים חיוביים", דברי הנשיא.


ראש עיריית כפר סבא, לאחר שהודה לנשיא המדינה, הרעיף שבחים על הפעילות הייחודית של מועדון השחמט של כפר סבא בתחום הדו-קיום והתגאה בהישגיו של המועדון גם בהישגיו המקצועיים לאורך כל השנה.

דברי המברכים תורגמו בתמצית לערבית ע"י מוחמד מנסור מטירה, שהיה שותף מרכזי לניהול האירוע יחד עם עמירם ועדו, מנהלי המועדון המקומי.

עו"ד מאמון אל חי, ראש עיריית טירה, דיבר בהתרגשות על חשיבות המפגש ועל מקומו החיוני של השחמט בחינוך ובקרבה שהוא עשוי ליצור בין שני העמים.

דר. צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, העלה על נס את הפעילות המשותפת בישראל לשני המגזרים וציין פעילות שאיגוד השחמט מקדם במגזר הערבי, כמו אליפות נוער רבת משתתפים שהתקיימה, יום קדם לכן, באום אל פאחם.

בין המכובדים הנוספים שגדשו את האולם נזכיר: קלמן שחם, מבעליה של חברת אלטשולר-שחם, שתומכת חומרית בפעילות והוא אף בכך בקצרה את המשתתפים והעושים במלאכה. מנהלים בכירים מעיריית כפר סבא: מ"מ ראש העיר, דני הרוש, איתן צנעני ואורן כהן סגני ראש העיר, יובל בודניצקי, מרב כהן, שאול מיטלברג ורבים אחרים ומהמגזר הערבי: עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם והסגן אחמד צרצור, סאלח מחמד, ראש העיר אום אל פאחם, מנסור מוחמד, ראש העיר טייבה ומלווים רבים אחרים.

יצחק הרצוג הדגיש את אהבתו למשחק המלכים ואף התמודד על הלוח מול שני יריבים, הנערה סחר מנסור מטייבה והנער אדם פלס מתל אביב.


והייתה גם תחרות שחמט ב השתתפות קבוצות נוער מהישובים טירה, טייבה, אום אל פאחם, ערערה, כפר קאסם, ג'לג'וליה מהמגזר הערבי, פתח תקוה, קריית אונו, תל אביב, הרצליה, רמת גן וכפר סבא, מהמגזר היהודי.

חמישה סיבובים שוויצריים בקצב של רבע שעה לשחקן, כשמפתח הניקוד היה שתי נקודות לניצחון קבוצתי, נקודה לתיקו וללא נקודות להפסד קבוצתי.

בסיום הסיבוב החמישי זכו בגביעים הקבוצות מקריית אונו 10 נקודות, תל אביב מקום שני עם 8 נקודות וכפר סבא עם אותו מספר ניצחונות, אך עם מספר נמוך יותר של ניצחונות אישיים. במגזר הערבי זכתה הקבוצה מערערה עם 4 נקודות, טירה וטייבה עם 3 נקודות, אבל טירה דורגה במקום השני.

מצטיינים אישית על הלוחות, שזכו במדליות מיוחדות: אופק מרגולין הרמן, אמיר רייף וישגב כהן, שלושתם מקריית אונו, נועם מוסק מתל אביב, יוניס ורד וחלף נדא מערערה; כל המשתתפים' למעלה מ-80, קיבלו מדליות "דו קיום" למזכרת מהמפגש.

מנהלים ושופטים באירוע, שדאגו גם להגשת הכיבוד העשיר: מוחמד מנסור מטירה, יוניס בילאל מערערה ומהמועדון המקומי, עדו אורן, נימי כספי, אופיר אהרון, מיכאל שקליאר, דרור אשכנזי יחד עם מנהלי מחלקות בעיריית כפר סבא, מירב ועולמית וכן נציגות בית הנשיא נרדית, שקד וחן וכן כל מלווי וראשי הקבוצות המשתתפות


עמירם קפלן, יו"ר מועדון השחמט כפר סבא ניהל את האירוע, ברך והודה מעל הבמה לכל המכובדים והעלה על נס את נוכחותו של הנשיא, האזרח מספר אחת, נשיא מדינת ישראל, מר יצחק הרצוג. וכן העניק מגני הוקרה למרבית חברי הנשיאות.

הזמרת אירה פאפיש השתלבה באירוע בשיר "בלב אחד" "סלאם עליכום, בוא תגיד שלום".

הצלם יואב ניסנבאום ליווה וכיסה את כל המפגש, והתמונות הנלוות לכתבה זו מהוות חלק קטן מהשלל שהוא העביר לנו.