ניצחון ישראלי בסרביה

הצלחות ישראליות בסרביה, הונגריה וניו-יורק. ישראלים בליגה הצ'כית ועוד.






בעיר הסרבית נובי סאד ננעלה מהדורה נוספת של סידרת תחרויות "השבת השלישית" אותה מארגן ובה גם משתתף בעצמו רב האמן המקומי סיניסה דראזיץ'. עם תריסר משתתפי קטגוריית רבי האמנים שנערכה ב 22 – 28 בפברואר נמנו גם שני אמנים בינלאומיים צעירים ממועדון כפר-סבא. הבכורה המרשימה נפלה בחלקו של עידו גורשטיין בן ה-19, סגן אלוף ישראל לבוגרים, אשר צבר 6.5 נקודות בתשעת משחקיו והקדים באיכות נקודותיו את שותפו, הסלובני אב"ל יאן סובלי שזכה להישג זהה. השניים הקדימו את ר"א אנדרס גאלגו (קולומביה) 5.5, אב"ל ראוון סטורט (ארה"ב), ר"א ולדימיר זכרצוב ( רוסיה) 4.5, אב"ל איתן רוזן (ישראל) , א"פ דז'אן אומוריאן (סרביה), וופאלה פראנת (הודו) והמארגן ר"א סיניסה דראזיץ' (סרביה) 4 כל אחד, אב"ל נדפאל ורדאן (הודו) ור"א ניקולה סדלאק 3.5 כל-אחד ואב"ל אמייה אודי 3. הביצוע התחרותי של עידו עמד על 2605 ומעניק לו ציון שני לתואר רב-אמן! בדרכו אל הבכורה התמודד , בין השאר, עם 3 רבי אמנים: הוא גבר על זכרצוב וסדלאק ונחל את הפסדו הבודד באירוע מול גאלגו.  

עידו גורשטיין

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr600894.aspx?lan=1

האחים מיליקוו שוב זהרו בבודפשט

שיתוף פעולה בין המארגן הבינלאומי לאסלו נאג' לבין רב-אמן צ'אבה הורבאט מאפשר לציידי הציונים לתארים בינלאומיים לשחק 2 תחרויות סגורות רצופות באותו מקום עצמו: מלון בודפשט דנוביוס המפואר בבירה ההונגרית. האחים יואב ואלי מיליקוו, שכה הרשימו בתחרויות השבת הראשונה של חודש פברואר (אותן סקרנו בכתבתנו הקודמת), הגדילו לעשות בתחרויות ווזרקפזו שנפתחו בעקבותיהן. 

יואב מיליקוו  

בקטגוריית רבי האמנים התמודדו 10 שחקנים מהם 3 רבי אמנים, אמן בינלאומי, אמנית בינלאומית ו-5 אמני פיד"ה. המנצח, האמן הבינלאומי המקומי אלכס קרסטולוביץ',היה היחיד שצלח את התחרות ללא הפסד (תיקו מול חמשת הראשונים וניצחונות מול ארבעת הנותרים), בדרך לניצחון יחיד עם 6.5 נקודות, מרחק חצי נקודה בלבד מן הציון הנכסף לתואר הרם. את הסגנות חילק יואב עם רב האמן ההונגרי גרגלי אצזל 6 נקודות כל אחד והשיג בכך ציון רביעי לתואר אמן בינלאומי, שניים בתוך חודש באותו אולם תחרות, גם אם שלושה יספיקו. לא פחות חשוב: בעקבות הישגיו האחרונים יחצה יואב את רף ה-2400 במד הכושר הבינלאומי ויזכה לתואר בפגישה הרבע שנתית הבאה של הנהלת הפיד"ה. את המקום הרביעי חלקו ר"א מקסים נוביק (רוסיה) וא"פ תמאש ונצ'אק (הונגריה, ציון שלישי ואחרון לתואר אב"ל) 5.5 כ"א , ר"א זולטאן וארגה 5 ועוד. 

אלי מיליקוו

באותו אולם עצמו רשם אלי ציון ראשון לתואר אמן בינלאומי כשנטל את הבכורה בתחרות האמנים עם 7 נקודות ב-9 קרבות ללא הפסד, עם ביצוע תחרותי 2480 ועם 145 נקודות מד-כושר! הוא הקדים את אב"ל טו נהאת מין (הונגריה), מרק פבלוב (רוסיה) 6, אב"ל ראו סרינאת (הודו) 5.5 וא"פ גלרט פאפ (הונגריה) 5. יואב ואלי הם שחקני מועדון כפר-סבא. מאמניהם, ר"א מיכאל רויז ואיליה בוטביניק, רשאים להיות מרוצים בהחלט מן המסע המוצלח לבודפשט.

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr612710.aspx?lan=1

סרטון נחמד על תחרות השבת הראשונה :

ישראלי בגוב האריות

תחרות לביטוב השנייה היתה תחרות-על מקוונת בת סיבוב אחד של שח-בזק עם 8 רבי אמנים בכירים- 7 רוסים וישראלי אחד ופרס ראשון בן 5000 דולר. התחרות התנהלה על פלטפורמת ליצ'ס כשקצב המשחקים עמד על 5 דקות לשחקן לכל הקרב עם תוספת של 3 שניות לכל מסע. את הבכורה חילקו ולדימיר פדוסייב ואלכסנדר גרישצ'וק עם 5 נקודות ב-7 קרבות ללא הפסד כשפדוסייב מוכרז כמנצח הודות לעדיפות באיכות נקודותיו ועם ביצוע תחרותי 3050. השניים הקדימו בנקודה את דאניל דובוב 4, בוריס גלפנד (ישראל) 3.5, אלכסנדר שימאנוב 3, ולדימיר קראמניק, פטר סווידלר וסרגיי קריאקין 2.5 כל אחד.

תחרות הבזק הראשונה נערכה ביוזמת איליה לביטוב, מנהלו לשעבר של איגוד השחמט הרוסי, בקיץ 2019 במלון וואלדורף אסטוריה באמסטרדם ונסתיימה אז בניצחונם המשותף של אלופי העולם לשעבר ולדימיר קראמניק ווישוונתאן אנאנד עם 5 נקודות מ-7 קרבות. ראו גם כתבה מצולמת כאן:

https://www.chess.org.il/ContentPages/ContentPage.aspx?Id=3013

מזכרת מחוייכת מתחרות לביטוב הראשונה

סגנות ישראלית בניו-יורק

במלון הילטון גארדן בניו-יורק נערכו בחודש ינואר 4 תחרויות החורף : שתי תחרויות רבי-אמנים ושתי תחרויות אמנים בנות 10 שחקנים כל אחת שנמשכו 4 ימים בלבד. תחרות רבי אמנים א' ראתה בכורה משותפת של ר"א גאבור נאג' (הונגריה) ואב"ל ג'ייסון ליאנג (ארה"ב) עם 5.5 נקודות ב-9 קרבות כל-אחד. בתחרות רבי אמנים ב' הפתיע אמן פיד"ה אדי טיאן (ארה"ב) כשניצח לבדו עם 6.5 נק' מ-9 ללא הפסד ועם ביצוע תחרותי 2602 רשם ציון ראשון לתואר רב-אמן. בסגנות חלקו אב"ל אייל גרינברג (ישראל) ור"א חוזה אדוארדו מרטינז (פרו) עם 6 נקודות כל אחד. לפני ר"א ברנדון ג'ייקובסון (ארה"ב) 5.5 ור"א אוליבר ברבוסה (פיליפינים) 5. תחרות האמנים האחת נסתיימה בניצחונו של א"פ סמרונג נריאנאן (ארה"ב) עם 6.5 נק' מ-9 וציון ראשון לתואר אב"ל, לפני א"פ אקירה נקאדה (ארה"ב) ואב"ל סריווטשאב ראהול (הודו) 6 כל-אחד. את המקום הרביעי חלקו אלוף ישראל לשעבר ר"א ליאוניד יודאסין ויוסף זלצמן (ארה"ב) 5.5 נקודות כל אחד.בתחרות האמנים השנייה ניצח האמריקני גוס הוסטון (ארה"ב) 7 וציון ראשון לתואר אב"ל, לפני אב"ל אוליבייה שיקו-ראטה 6.5.

אייל גרינברג

תוצאות מלאות:

http://chess-results.com/tnr597306.aspx?lan=1

הקורא במסע

המחבר החיפני הותיק והפורה ליאוניד מקארונץ מרבה זה שנים לפרסם בכל רחבי תבל. המיניאטורה שלפנינו זכתה בפרס לבעיות קלילות בירחון הרוסי המוביל:

לאוניד מקארונץ

פרס, "64" 2021

מט ב-3 מסעים. נסו כוחכם והשוו-נא עם הפתרון בסוף הכתבה .

ישראלים בליגה הצ'כית

בליגת העל הצ'כית, האקסטרה ליגה, נערכו עוד שני סיבובים אשר בעקבותיהם הובטחה הבכורה למועדון מן העיר נובי בור עוד ערב הסיבוב האחרון. בסוף השבוע האחרון של חודש פברואר אמנם לא שותף רב האמן הישראלי מקסים רודשטיין, המתגורר בפראג, במשחקי קבוצתו מן העיר טורנוב, אך לעומתו זומנו לקבוצותיהם רבי האמנים בוריס גלפנד ותמיר נבאתי. בסיבוב ה-11 גבר בוריס בלוח הראשון על רב האמן הצ'כי לוקאש צ'יבורובסקי במפגש קבוצתו מוראבסקה סלאביה ברנו עם זיקודה טורנוב שנסתיים בתיקו 4:4. תמיר נפרד בתיקו מן הצ'כי ר"א ולנטין דראגנב על הלוח הראשון במפגש בין קבוצתו מן העיר נד לאבם מול מועדון דוראס מקרלובו פולה שנסתיים אף הוא בתיקו 4:4.

 בסיבוב ה-12 נפגשו קבוצותיהם של שני הישראלים אשר נפרדו בתיקו על הלוח הראשון. קבוצתו של בוריס נחלה ניצחון משכנע בשיעור 5.5 : 2.5.

את התוצאות המלאות אפשר לראות כאן:

http://chess-results.com/tnr572595.aspx

תמיר נבאתי

פתרון הקורא במסע

1.פה4! מאיים 2.מהג3+ מ:ה4 3.מהה3 #.

1...מג4 2.פדו6+ מד3 3.מהד2 #

1...מד3 2.מהד2+ מג4 3.פג7 #

1...מה5 2. מהג3+ מ:ה4 3.מהה3 #.


תצלומים: דורית ריטבו, אתרים רשמיים, פייסבוק