ישראל הכתירה מלכה חדשה: סין היא אלופת העולם בשחמט

חגיגת שחמט בת שישה ימים בירושלים ננעלה עם זוכה מפתיעה: סין גברה בגמר צמוד על האלופה האולימפית אוזבקיסטן והניפה את התואר. איגוד השחמט הישראלי זכה לשבחים מההתאחדות העולמית על אירוח התחרות, היו"ר צביקה ברקאי: "הצלחה גדולה"






כתבה ב Ynet: 

https://www.ynet.co.il/sport/article/hjzvbia8s


אליפות העולם בשחמט ננעלה לה הערב (שישי) עם אלופה חדשה - סין, שבתום שישה ימים רצופים של משחקים ניצחה בגמר פעמיים 1.5-2.5, 1.5-2.5 את האלופה האולימפית אוזבקיסטן וקטפה את התואר היוקרתי.

האירוע הנוצץ והחשוב ביותר בלוח השנה של השחמט העולמי נערך, כאמור, במשך שבוע בישראל והוכתר כהצלחה ענקית. ראשי פיד"ה (התאחדות השחמט העולמית) שיבחו את המארגנים הישראלים בראשות יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקאי והמנכ"ל גיל בורחובסקי והבטיחו להם כי הם רואים את ישראל כמארחת אירועים בינ"ל חשובים גם בעתיד.

סין, שהרשימה לכל אורך התחרות, הייתה זו שלבסוף חגגה את הזכייה בתואר. היא למעשה הנבחרת היחידה שלא נוצחה לכל אורך האליפות. את הבית המוקדם היא סיימה במקום הראשון לפני צרפת, ספרד, אוקראינה, הולנד ודרום אפריקה. בשלבי הנוקאאוט חלפה על פני פולין וספרד ובגמר השיגה ניצחון מרשים על מי שרק לאחרונה הוכתרה כאלופה האולימפית - אוזבקיסטן.

סין היא בכלל אחד מהסיפורים המרגשים של האליפות. המדינה שלא שולחת כמעט משלחות לתחרויות בינ"ל בתקופה האחרונה בשל התפרצות קורונה נוספת במדינה - החליטה כן להטיס ארצה ארבעה שחקנים בלבד (ללא מחליפים), ששיחקו את כל משקיהם באליפות מבלי אפשרות לנוח.

לא פחות מ-12 נבחרות נטלו חלק באליפות העולם. מלבד ישראל המארחת, הגיעו ארצה גם דרום אפריקה, אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, הודו, סין, ספרד, צרפת, אוקראינה, הולנד, פולין וארה"ב. למעשה לאליפות התקבצו מדינות מארבע יבשות שונות: אסיה, אירופה, אמריקה ואפריקה.

התחרות עצמה ננעלה ביום שישי עם טקס סיום חגיגי במלון דן בהשתתפות השחקנים, מכובדים ובכירים מפיד"ה, כולל נציגים מהאמירויות וירדן שהגיעו במיוחד לתחרות בארץ. כידוע, משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון - זאב אלקין היו אלה שנתנו מהרגע הראשון רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.

מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט, גיל בורוחובסקי אמר: "אירוח אליפות העולם בירושלים הינה הישג גדול, האירוע המוצלח העניק למדינת ישראל המון נקודות זכות בעולם, כבוד ותדמית מדהימה. תודה לכל השותפים".

יו"ר האיגוד, צביקה ברקאי, סיכם: "ברכות לסין שהוכתרה כמנצחת התחרות. זו הייתה אליפות איכותית, מרתקת ורוויית מתח. מרבית הנבחרות היו שקולות ובסוף היו אלה סין ואוזבקיסטן שהעפילו לגמר הגדול. עצם קיום התחרות בירושלים בפרט ובישראל בכלל, באופן מסודר ומאורגן, זו ההצלחה הגדולה באמת. נמשיך להביא ארצה תחרות בינ"ל למען מדינת ישראל וכמובן ענף השחמט".