ליגה לאומית - סיכום המחצית השנייה

להלן סקירת המחצית השנייה של הליגה הלאומית, סיבוב אחר סיבוב, בדרך לזכייתה המחודשת של קבוצת מועדון אשדוד עילית באליפות המדינה.






 סיבוב 6

בעקבות הרחקת קבוצת המשנה של ראשון לציון נותרו בליגה 11 קבוצות בלבד. התוצאה הבולטת בסיבוב הנוכחי הכריעה את הקרב על המקום השלישי. ראשון לציון הביסה את כפר סבא בתוצאה מדהימה של 0.5:6.5 לאחר שהכפר סבאים השיגו עמדות טובות והתמוטטו בזה אחר זה.
בצמרת אשדוד עילית גברה בקלות 1:6 על הרצליה, אבל באר שבע ניצחה רק 2:5 את הפועל פתח תקווה, כאשר בלוח הראשון גדי רכליס שניצח יום קודם את אמיל סוטובסקי ממשיך בתנופתו ומביס גם את יבגני אלכסייב בכלים השחורים, על אף פער של כ-200 נקודות מד-כושר ביניהם.
בשני קרבות תחתית חשובים נפרדו פורת ואליצור פ"ת בתיקו 3:3, בעוד אשדוד ב' מפתיעה את מרכז השחמט ירושלים 2.5:4.5.

סיבוב 7

שתי המובילות מנצחות 2:5, והסטטוס קוו נשמר. באר שבע עושה זאת מול הרצליה, ואשדוד - מול אליצור פ"ת. הפסדים מפתיעים לתמיר נבאתי מול אילן מנור ובוריס אברוך נגד אלכסנדר מיכלבסקי.
קבוצות התחתית מובסות בהפרשים גבוהים, כאשר שחקני אליצור מרכז השחמט ירושלים מקלקלים עמדות טובות בזה אחר זה ומאפשרים להפועל כפר סבא לחזור לעצמה לאחר התבוסה בשבוע הקודם עם ניצחון מקסימלי 0:7.

סיבוב 8

באר שבע קיוותה לצמק את הפער מול יריבה חלשה יותר, אבל הרכב חסר הספיק לאשדוד כדי להביס את ראשון לציון 1.5:5.5. באותו שמן גברה באר שבע על אליצור פ"ת באותה תוצאה - עוד צעד חשוב של אשדוד בדרך לאליפות.
גם במפגשים האחרים לא היו הפתעות. באר שבע י"א הזקוקה לנקודות כדי להיחלץ ממאבקי התחתית הופיעה בהרצליה עם 5 שחקנים בלבד עקב תאונה שבה היה מעורב רב-אמן איליה חמלניקר, אבל חילצה ארבע תוצאות תיקו וצברה יותר נקודות ממתחרותיה בתחתית.

סיבוב 9

אשדוד עילית מגדילה את הפער בצמרת, אבל רק לאחר דרמה גדולה שבה ואסילי איבנצ'וק נחלץ מהפסד ודאי נגד שי פורת. יתר שחקני "פורת מתמטיקה" לא היוו יריבים של ממש ונוצחו, בעוד באר שבע שמטה שלוש תוצאות תיקו מול הרכבה החסר של ראשון לציון (בלי שחקן החיזוק אריק האנסן שהופיע בארבעת הסיבוב הקודמים וכן טל בראון שהשתתף באותו זמן בליגה הצרפתית).
בתחתית מחמיר מצבן של ירושלים (5.5:1.5 נגד הפועל פתח תקווה) ושל אשדוד ב' (5:2 נגד הרצליה).

סיבוב 10

אין ספק כי אשדוד תגיע לסיבוב האחרון ביתרון על באר שבע, אבל האלופה היוצאת נלחמת כדי לצמצם את הפער ל-1.5 נקודות (או פחות), מה שיאפשר לה לעקוף את אשדוד במקרה של ניצחון מינימלי בקרב העונה בסיבוב האחרון.
באר שבע הצליחה במשימתה לאחר שאשדוד השיגה רק ניצחון מינימלי על כפר סבא. התוצאה הבולטת הייתה הפסדו של ויקטור מיכלבסקי לעידו בן-ארצי בלוח השישי. הבאר שבעים צברו 6 נקודות מתוך 7 מול "פורת מתמטיקה", כאשר שי פורת הבלתי ניתן לעצירה גובר על מיכאל רויז.
בתחתית מנהלת אליצור ירושלים קרב קשה כדי להישאר בליגה וכמעט מנצחת את הרצליה, אבל טעות מכרעת של רב-האמן הגרמני איגור חנקין במסע ה-40 חורצת את גורלה להפסד מינימלי, וסיכויי ההישארות שלה בליגה קלושים.

סיבוב 11

משחקי הסיבוב האחרון כבר תוארו בכתבה קודמת. באר שבע ניסתה כמיטב יכולתה, אבל אשדוד שמרה על ההובלה בעור שינייה עם שש תוצאות תיקו. ראשון לציון ניצלה משחק מול יריבה חלשה כדי לזכות במקום השלישי ובכרטיס לגביע אירופה בבילבאו, ובתחתית נגזר על ירושלים ואשדוד ב' להיפרד מהלאומית.
יש לציין כי שלוש העולות מהליגה הארצית 2013 הן גם שלוש היורדות השנה, ואותן קבוצות תופסות את ארבעת המקומות הראשונים זה מספר עונות ברציפות. אין ספק כי תופעות מעין אלה מורידות את רמת העניין בליגה. טוב עשתה מנהלת הליגה שהחלה בדיונים על שינויים במבנה הליגה, בתקווה להקים בקרוב ליגת על מקצוענית במקום הליגה הלאומית הקיימת הסובלת מהפרשי רמות גדולים מדי בין הצמרת לתחתית.
גם קיום רוב הסיבובים במועדונים במקום סיבובים מרוכזים על פי המסורת, שנבע בעיקר משיקולים כלכליים, לא הצדיק את עצמו. כך נערך הרוב המכריע של משחקי הליגה באולמות ריקים. איש גם לא טרח להזין את מהלכי המשחקים ולפרסמם באינטרנט, וכך חזרנו למעלה מ-20 שנה אחורה. כולי תקווה שמשחקי הליגה הלאומית (או אולי ליגת העל) לעונת 2015 ייערכו כולם במרוכז ואף ישודרו ישירות במלואם, כנהוג בכל תחרות ברמה מקבילה בעולם המכבדת את עצמה.

מצטייני הליגה

מטבע הדברים שחקני באר שבע א' ואשדוד עילית ממלאים את רשימת המצטיינים, אולם בראשה עומד דווקא שחקן שקבוצתו זכתה במקום החמישי.
הוותיקים בינינו אולי זוכרים איך גדי רכליס (יליד 1967) גבר בצעירותו על שחקנים כמו קורצ'נוי וגלפנד וכמעט עלה לתחרות המועמדים בשנת 1990. לאחר שנים רבות של פרישה ממעגל השחמט המקצועני, זכה רב-האמן בן ה-47 לעדנה מחודשת עם תוצאה מדהימה של 8 מ-10 בלוח הראשון, שיכלה להיות גבוהה יותר לולא הרחקת ראשון לציון ב' מהליגה.
אמנם בלוחות האחרים נרשמו תוצאות גבוהות יותר מבחינת האחוזים, אבל בהתחשב ברמת היריבים אין ספק כי רכליס הוא "שחקן העונה".
להלן הרשימה המלאה של המצטיינים, שהשתתפו ב-7 משחקי ליגה לפחות וצברו 70% ומעלה:
אשדוד עילית: אמיל סוטובסקי 7.5 (10), איליה סמירין 6.5 (9), בוריס אברוך 8 (11), ויטאלי גולוד 9 (11), ויקטור מיכלבסקי 8.5 (11).
באר שבע א': יבגני אלכסייב 6 (8), תמיר נבאתי 7.5 (10), יבגני פוסטני 7.5 (9), אלכסנדר חוזמן 8.5 (10).
פלדקליין ראשון לציון: טל בראון 6 (8), אלכסנדר כספי 5 (7).
הפועל כפר סבא: עידו בן ארצי 6.5 (8) - ציון לאמן בינלאומי!
הפועל פתח תקווה: גדי רכליס 8 (10), רומן בר 7 (10)










what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea