מאבקים צמודים בנורווגיה

המהדורה השנייה של תחרות העל Norway Chess אינה מאכזבת. לאחר שלושה סיבובים מוביל קרואנה לפני גרישצ'וק וקראמניק. כמו בשנה שעברה, אלוף העולם מתקשה לנצח במגרש הביתי. קרלסן התחיל עם שלוש תוצאות תיקו, וזה היה עלול להיות יותר גרוע.






 עד לפני שנים ספורות נורווגיה הייתה פינה נידחת בעולם השחמט עם כמה תחרויות פתוחות פה ושם. אבל עלייתו המטאורית של מגנוס קרלסן שינתה מקצה לקצה את היחס לשחמט במדינה זו. המשחק תפס מקום קבוע בעיתונות ובטלוויזיה, ואירועי השחמט תפסו תאוצה.

בתוך שנתיים (2013-14) המדינה הצפונית מארחת את גביע העולם, האולימפיאדה וכן שתי תחרויות על. התחרות Norway Chess מתקיימת ברובה בעיר סטוונגר, אבל חלק מהסיבובים הועברו לאתרים אחרים במטרה להראות למשתתפים ולעולם כולו את יופייה של נורווגיה.

הרכב השחקנים שבראשו עומד כמובן אלוף העולם כולל חלק ניכר מהעשירייה הראשונה בעולם: ארוניאן, קרואנה, גרישצ'וק, קראמניק, קריאקין. כמו-כן מתחרים הוותיקים טופאלוב וסווידלר לצד שחקן הנוער מס' 1 בעולם אניש גירי. המקום העשירי שמור לשחקן נורווגי, ובתחרות המקדימה הפתיע סימן אגדשטיין הוותיק, לשעבר שחקן נבחרת נורווגיה בכדורגל ומאמנו של קרלסן, את יון לודוויג האמר.

צפו במשחקי תחרות הבזק

@@norwaybl14.pgn@@

האירוע הראשון היה תחרות בזק שבה לא התקשה קרלסן להביס את יריביו ולסיים עם 7.5 מ-9. תוצאות תחרות הבזק השפיעו על סדר ההגרלה בתחרות הראשית – מצטייני הבזק "זכו" במשחק נוסף בכלים הלבנים, אולם בסיבוב הראשון של התחרות הראשית יתרון זה בוזבז, ובאף משחק לא זכה הלבן לניצחון.

במרכז הסיבוב עמד המשחק קרלסן-גירי. אלוף העולם הפעיל לחץ כבד על יריבו, אבל ההולנדי מצא סדרה ארוכה של מסעי הגנה מדויקים ולא אפשר ליריבו לנצח. ההכרעה היחידה נפלה בין גרישצ'וק לקרואנה. האיטלקי הפתיע בבחירת נוסף חריף מאוד בהגנת בנוני. התפתח קרב מסובך. לאחר שגרישצ'וק הקריב טיב תמורת שני רגלים הסיכויים היו שקולים, אבל דוחק הזמן המסורתי שלו הכשיל אותו הפעם. בכיר שחקני רוסיה בדירוג העולמי שגה קשות לקראת המסע ה-40 ונאלץ להיכנע.

הסיבוב השני כבר הביא שלוש הכרעות, ובמרכז שוב עמד משחקו של קרואנה. סווידלר הכין רעיון חדש בהגנה הסיציליאנית ושיחק את הפתיחה במהירות, אבל קרואנה היה מוכן עמוק יותר! הוא השיב בזריזות, וכאשר הקריב במסע ה-18 פרש ב-ה6 היה ברור שהכול כבר נותח בבית.

 

בעמדה זו המחשב "קובע" כי לשחור הגנה מספקת לאחר 19...צב8 20.רז6+ מד8, אבל מי יעז לשחק כך ליד הלוח? סווידלר ניסה להיות אקטיבי יותר והקריב את מלכתו תמורת צריח ושני רצים, אבל התקפת הלבן על המלך החשוף נמשכה, ובמסע ה-39 נאלץ אלוף רוסיה להניח את נשקו.

המנצחים האחרים היו גרישצ'וק שניצל שגיאה חמורה של טופאלוב במצב מסובך וארוניאן שהצליח להגדיל יתרון מזערי בסיום עד לניצחון מול קריאקין. המשחק קראמניק-קרלסן נראה בדרך לתיקו קצר לאחר חילופי כלים רבים. לכל צד נותרו מלכה, פרש וארבעה רגלים באותו אגף, אבל קרלסן המשיך לשחק וגרם לקראמניק להזיע בדרך לחצי נקודה.

כזכור, בשנה שעברה התחיל קרלסן את תחרות העל בנורווגיה עם ארבע תוצאות תיקו ולבסוף לא היה יכול להדביק את המוביל קריאקין. המפגש בסיבוב השלישי מול המוביל קרואנה היה עבורו הזדמנות מעולה לשבור את הרצף. בפתיחה סטה אלוף העולם מהרגלו ובחר בנוסח חריף – 3.ו3 נגד הגנת גרינפלד. קרואנה הגיב בצורה הססנית ולאחר 25 מסעים התקבלה עמדה עם יתרון עמדתי מובהק ללבן.

 

כל רב-אמן יכול להבחין בתוך שניות שהשחור רוצה לשחק ג7-ג6, והדרך למנוע זאת אינה מסובכת: 26.מהה3! צב8 27.מהג5! עם יתרון עצום ללבן. קשה להאמין שקרלסן לא ראה את זה, אבל יכול להיות שהוא לא הסתפק בכך וחיפש ניצחון מידי באמצעות התקפה על המלך.

משהו השתבש בחישוביו, כי ההמשך הפרוע 26.ז3? ג6 27.ו4? ג:ד5 28.פ:ה5? ד4 ביטל את יתרונו ודרדר את אלוף העולם לסכנת הפסד. כעבור שני מסעים קיבל קרלסן החלטה אמיצה להקריב כלי בתקווה להינצל בסיום. אי-דיוק של קרואנה במסע ה-34 (היה צריך להחליף ב-ו4 לפני פ:ה5) סייע לקרלסן לחמוק בתיקו, אבל לא כך אמור לשחק אלוף העולם.

קרואנה נותר במקום הראשון עם 2.5 מ-3, אבל שניים ממתחריו הרוסים צמצמו את הפער. קראמניק זכה לניצחון ראשון לאחר משחק אגרסיבי בכלים השחורים נגד גירי. הוא הקריב רגלי כדי להחדיר פרש חזק ל-ו3, אבל בשלב זה לא היה לו משהו קונקרטי. לבסוף הלחץ נתן את אותותיו וגירי ביצע שגיאה חמורה דווקא לאחר ביקורת הזמן במסע ה-40. אצל גרישצ'וק העניינים היו פשוטים יותר: לבון ארוניאן התבלבל בפתיחה האנגלית ולא הבחין בתכסיס פשוט שהביא ללכידת מלכתו. המדורג מס' 2 בעולם נכנע במסע ה-40, אבל היה יכול לעשות זאת הרבה לפני כן.

בקרב המרתק של הסיבוב עמד סרגיי קריאקין, מנצח התחרות בשנה שעברה, להפסיד שוב, אבל נחלץ בעור שיניו מול סימן אגדשטיין. הנורווגי בחר בנוסח מסוכן ביותר לכאורה של ההגנה הצרפתית, השאיר את מלכו במרכז הלוח ותקע את מלכתו מחוץ למשחק, אבל הכול היה מחושב ולבסוף יריבו נאלץ לעמול קשה בסיום נחות.

בניגוד לבן ארצו האמר שהתקשה לחלץ נקודות במהדורה הראשונה של התחרות, אגדשטיין התחיל עם שלוש תוצאות תיקו, שתיים מהן מעמדות כוח בכלים השחורים! אין ספק שזהו הישג אדיר לשחקן יליד 1967 בעל דירוג 2628. נשאר לראות אם אגדשטיין ישמור על רמה זו עד סוף התחרות.

צפו במשחקי שלושת הסיבובים הראשונים בתחרות הראשית

@@norway14 (1).pgn@@

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea