נשיא איגוד השחמט הרוסי מנסה לאחות את הקרע בין רוסיה למערב

בעוד מאבקה של אוקראינה לחופש נהיה עקוב מדם מיום ליום, ורוסיה נתקלת בכתף קרה של המערב, אוליגרך בודד משתמש באמנות כדי להעביר את המסר שלו בסביבה האלגנטית של בית סומרסט בלונדון.






 נשיא איגוד השחמט הרוסי: כיצד תרבות יכולה לאחות את הקרע בין מזרח למערב

מאת נינה דוס-סנטוס, CNN

תרגום מאנגלית: רם סופר

 

בעוד מאבקה של אוקראינה לחופש נהיה עקוב מדם מיום ליום, ורוסיה נתקלת בכתף קרה של המערב, אוליגרך בודד משתמש באמנות כדי להעביר את המסר שלו בסביבה האלגנטית של בית סומרסט בלונדון.

"יצירה זו נקראת 'אלמנות' מסיבה פשוטה", אומר אנדריי פילאטוב בעודו מצביע על ציור של חמש נשים זקנות הנראות אומללות, "מכיוון שבמקום תמונה של קדוש נוצרי [על הקיר] ישנו קרל מרקס". העובדה שאבי הסוציאליזם תפס את מקומה של האם הקדושה, מסביר פילאטוב, "אומרת לנו שהנשים המוצגות כאן איבדו כנראה את בעליהן במלחמה".

זה כמעט יובל שנים שעיניהן הריקות של האלמנות בוהות בגלריית טרטיאקוב במוסקבה, לכודות מאחורי מסך הברזל בעוד מלחמה חדשה "קרה" באה והלכה לה. אולם כעת, הודות ללהט של פילאטוב בן ה-42 לאמנות, ניתנה להן נקודת מבט חדשה, והציור מוצג לראשונה בלונדון לצד 39 עבודות אחרות של ויקטור פופקוב, בתערוכה מיוחדת המוקדשת לאמן שפעל בעידן הסובייטי.

התערוכה כוללת חלקים מהאוסף האישי של פילאטוב ומקבצת עבודות ממוזיאונים שונים בערים הגדולות של רוסיה. היא מתעדת את התקופה שלאחר סטאלין, כאשר איכרים הירואיים ותעמולה החלו לפנות מקומם לנושאים של אופטימיות תעשייתית ופריחת הנעורים.

"נולדתי בברית המועצות ואהבתי את המדינה ההיא", אומר פילאטוב, "אז נראה לי נכון להציג לראווה את הדברים הטובים שנוצרו בה, משום שלא הייתה הזדמנות לעשות זאת קודם לכן. התקופה ההיא נותרה בלתי מובנת במידה כלשהי".

ברור כי פילאטוב, שהונו האישי נאמד בכמיליארד דולר ומופיע באופן קבוע ברשימות העשירים של פורבס, עשה חיל לאחר שמדינתו נפרדה מהקומוניזם. עם זאת, יש לו נוסטלגיה כלפי העבר. פילאטוב צבר אוסף לא מבוטל של יצירות מופת מהתקופה הסובייטית, והוא מקווה יום אחד לייסד מוזיאון משלו בלונדון ולקדם "הבנה טובה יותר" של האומה הרוסית.

"ברצוני להראות את ההישגים היצירתיים של העם הרוסי, כך שתהיה יותר אהבה כלפי רוסיה", הוא אומר. "זו הסיבה שאני רוצה להקים כאן מוזיאון".

אין זו הפעם הראשונה שפילאטוב נכנס לעולם הדיפלומטיה הרכה. כנשיא איגוד השחמט הרוסי, הוא יזם תחרות שחמט במוזיאון הלובר בפריז ומימן מכיסו את שיקום הקבר של אגדת השחמט הרוסית אלכסנדר אליוכין באותה העיר.

חילופי תרבות, הוא אומר, עשויים להיות המפתח להמשך הדו-שיח בין רוסיה למערב. "כדי שאנשים יבינו זה את זה טוב יותר הם חייבים לתקשר... דרך חילופי תרבות, דרך תערוכות, דרך תיאטרון, מוזיקה ובלט. אני מקווה שתערוכה זו תשפר את ההבנה ואת היחסים בין עמים ומדינות שונות. זו המשמעות שלה".

עבור פילאטוב, בדיוק כמו רוסים רבים ילידי אוקראינה, מושג "הבית" מסובך יותר מאשר נראה במבט ראשון. הוא נולד בעיר קריביי-ריח באוקראינה והוא בעלים משותף של חברת הנמלים והכבישים N-Trans, אך הוא מתאר את עצמו כרוסי אף על פי שיש לו קרובים באוקראינה. כמו אנשי עסקים מעשיים רבים עם אחזקות רבות באיזור המורכב הזה, פילאטוב נותן ליצירות האמנות לתת הצהרות פוליטיות נועזות, ואומר רק כי הוא סבור שהסנקציות שהוטלו על ידי האיחוד האירופי וארצות הברית הינן "שגיאה גדולה".

על פי פילאטוב, "ככל שמדינות אירופה וארצות הברית יבינו זאת מוקדם יותר, כך ייבנו מהר יותר יחסים הגיוניים וקונסטרוקטיביים".

ארגון תערוכת אמנות רוסית גדולה בלונדון בזמן של עוינות מתגברת כלפי ארצו הינו פרויקט שאפתני. אפילו לדבר על אמנות בעת תגרות אלימות באוקראינה עלול להיראות כקלות דעת, אבל לפילאטוב יש עוד מניע לקיים את התערוכה: לדאוג לאוכלוסיה של ילידי רוסיה שעברו לגור בבירת אנגליה.

"הסתובבתי וגיליתי שאין כאן אף אוסף גדול של אמנות רוסית. התרבות הרוסית אינה נוכחת כאן, ועם זאת מאות אלפי רוסים חיים כאן. ילדים רוסים הולכים כאן לבית הספר ומאבדים את הקשר עם התרבות המקורית שלהם".

התערוכה "ויקטור פופקוב – גאון הנפש הרוסית" אורגנה בשנה האחרונה כחלק משנת בריטניה-רוסיה 2014, זמן רב לפני שהמשבר באוקראינה גרם לעימות בין שתי המדינות.

צפה בפרסום המקורי באתר CNN

 

על אנדריי פילאטוב – מתוך ויקיפדיה

אנדריי וסילייביץ' פילאטוב שנולד ב-18 בדצמבר 1971 הוא יזם ואיש עסקים רוסי, וכן נשיא איגוד השחמט הרוסי.

פילאטוב זכה בברית המועצות בתואר מועמד לאמן בשחמט. ב-1993 סיים את לימודיו באקדמיה לחינוך גופני וספורט בבלארוס עם דיפלומה של מורה לחינוך גופני ומאמן שחמט. באקדמיה התיידד עם שחמטאים רבים, ביניהם איליה סמירין ובוריס גלפנד [שחיו באותה תקופה בבלארוס].

פילאטוב נשוי ואב לשלושה ילדים. ב-2012 נאמד הונו האישי בכ- 1.3 מיליארד דולר.

פילאטוב היה היזם והספונסר של הדו-קרב על אליפות העולם בשחמט 2012 בין בוריס גלפנד לוישי אנאנד בגלריית טרטיאקוב במוסקבה. הוא מימן גם את שיקום קברו של אלכסנדר אליוכין בפריז והנציח את זכרו של מאמנו הראשון בשחמט, אלכסנדר ולריאנוביץ' סיניצין, באמצעות פסטיבל שחמט לילדים הנערך בעיר דנייפרופטרובסק באוקראינה מאז 2001.

ב-1 בפברואר 2014 נבחר פילאטוב לתפקיד נשיא איגוד השחמט הרוסי.

פילאטוב הוא גם אספן אמנות, ובשנת 2012 ייסד קרן משפחתית לאמנות על מנת לקבץ יחדיו עבודות של ציירים ופסלים רוסים וסובייטים הנמצאות בחו"ל.

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea
what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea