אליפות ישראל – המתח גובר

בבאר שבע הסתיימו אמש משחקי הסיבוב השישי באליפות ישראל, ומסתמן כי בסיום האליפות יוכתר אלוף חדש בין הגברים. המוביל כרגע הוא ויקטור מיכלבסקי שצבר 5 נקודות לפני שלושה שחקנים עם 4.5. בין הנשים מובילה אולגה וסילייב השואפת להגן על תארה עם 5.5 מתוך 6. כל התמונות המופיעות בכתבה זו צולמו על ידי מישל אמזלג.






 אליפות ישראל – המתח גובר

רם סופר

בבאר שבע הסתיימו אמש משחקי הסיבוב השישי באליפות ישראל, ומסתמן כי בסיום האליפות יוכתר אלוף חדש בין הגברים. המוביל כרגע הוא ויקטור מיכלבסקי שצבר 5 נקודות לפני שלושה שחקנים עם 4.5. בין הנשים מובילה אולגה וסילייב השואפת להגן על תארה עם 5.5 מתוך 6.

הגרלת הסיבוב השביעי בתחרות הגברים

הגרלת כל הסיבובים בתחרות הנשים

צפו כאן בשידור ישיר מהתחרות (מדי יום החל משעה 16:00)



 






במרכז הסיבוב החמישי עמד משחק שקול בין המובילים צולר ומילכבסקי שהסתיים בתיקו. בלוח השני נתקל הפייבוריט יבגני פוסטני בהתנגדות קשה מצדו של חנן מרדכי המפתיע ולבסוף נאלץ להשלים עם חזרה על מסעים בעמדה נחותה.

 



ארבעת השחקנים הללו נפגשו שוב בסיבוב השישי, בזיווגים אחרים. פוסטני הפעיל לחץ כבד על עמדתו של צולר, אך לא השכיל לתרגם אותו לנקודה שלמה והמשחק הסתיים בתיקו, בעוד מיכלבסקי זכה בחומר בעזרת תכסיס טקטי יפה של הקרבת פרש, שקבלתה הייתה מביאה לאבדן המלכה השחורה, וכעבור מספר מסעים נאלץ חנן מרדכי להיכנע.

לאחר הסיבוב השישי מוביל מיכלבסקי לבדו עם 5 נקודות, כאשר לצולר 4.5 נקודות ביחד עם רבי-האמנים אלכס חוזמן ומיכאל רויז ממועדון באר שבע.


מיכאל רויז הפגין בסיבובים האחרונים שחמט עמדתי ברמה גבוהה ביותר, וניצח ללא עוררין את קנצלר ואת קנטרז'י. באשר לחוזמן, הוא הסתכן יתר על המידה מול אלכס רינברג וניצח לאחר שהיה בסכנת הפסד, אבל בסיבוב השישי הוא הביס בקלות את המדורג מס' 1 איליה סמירין.

אולי תשאלו מה קרה לסמירין שאינו מאיים על הצמרת, חודשים ספורים לאחר הצטיינותו בתחרות החזקה על אליפות אירופה ביירבאן. ובכן, קשה לי לזכור מתי הפגין סמירין כושר כה גרוע, ומדובר לא רק בתוצאות אלא גם בדרך שבה הן מושגות.

בסיבוב הרביעי איליה נחלץ מעמדת הפסד נגד טל בראון. בסיבוב החמישי הוא הגיע לעמדה אבודה בלבן מול אילון נקר וניסה התקפה פראית שהצליחה בדוחק הזמן של היריב. בסיבוב השישי המזל נגמר. סמירין נכנס לוריאנט נחות בהודית של המלך האהובה עליו. התקפת השחור באגף המלך לא התקדמה, בעוד חוזמן פירק במהירות את אגף המלכה של השחור.
נקווה שאיליה יתאושש במהירות מהמשבר ויחזור לכושרו הטוב בקרוב באולימפיאדת טרומסו.


שחקן אחר שנהנה ממזל תחרותי בשני הסיבובים האחרונים הוא הפתעת התחרות עד כה, יהונתן בקלצ'וק סגן אלוף ישראל עד גיל 16, שיריביו טל בראון ואוריאל ארלינסקי כשלו במימוש עמדות הניצחון שהשיגו בשלב מוקדם של המשחק. התגוננות מוצלחת זיכתה את יהונתן בנקודה וחצי בשני משחקים אלה, וכעת יש לו 4 נקודות מתוך 6, כאשר סיומת מוצלחת של התחרות עשויה להקנות לו ציון לאמן בינלאומי.


 



לטבלת אליפות הגברים

צפו במשחקי סיבובים 6-1 בגמר אליפות ישראל

@@ISR ch 2014 r6.pgn@@

באליפות הנשים ממשיכה אולגה וסילייב לנצח די בקלות. שתי מתחרותיה לודמילה ציפנסקיה ולימור אלטשול בת ה-16 סיימו בתיקו לאחר משחק ארוך בסיבוב השישי, והן עדיין בתמונת האליפות.


אירמה בז'שווילי נלחמה במשך 86 מסעים נגד אביטל חייטוביץ כדי להשיג תיקו – מחצית הנקודה הראשונה שלה בתחרות.


לטבלת אליפות הנשים

צפו במשחקי סיבובים 6-1 באליפות ישראל לנשים

@@ISR chW 2014 r6.pgn@@