אבנר הדר ז"ל - קווים לזכרו

הלך לעולמו בטרם עת ב-א' ראש השנה, א' תשרי תשע"ה (25.9.2014) אבנר הדר ז"ל, חבר הנהלת איגוד השחמט ושחקן מועדון השחמט עירוני תל-אביב והוא בן 71.






 

בתמונה: נבחרת ישראל שזכתה במקום החמישי באולימפיאדת הסטודנטים בקרקס (ונצואלה) 1976 

עומדים מימין: אבנר הדר ז"ל ("קפטן"), נתן בירנבוים, דוד ברנשטיין

כורעים מימין: אריה לב, יהודה גרינפלד, חגי שינוולד



           "במלוא הדרו"-קווים לזכרו של אבנר הדר ז"ל

ד"ר שלמה קנדלשיין

 

הלך לעולמו בטרם עת ב-א' ראש השנה, א' תשרי תשע"ה (25.9.2014)
אבנר הדר
ז"ל, חבר הנהלת איגוד השחמט ושחקן מועדון השחמט עירוני תל-אביב והוא בן 71.


אבנר היה איש ספורט במלוא מובן המילה, הן כספורטאי פעיל, כמאמן וכמנהל בכיר בספורט. בנימה אישית - הכרתי את אבנר לפני למעלה מ-50 שנה "בתל-אביב הקטנה" שבה נולדנו, גדלנו, למדנו, בילינו, הגשמנו את חלומותינו כתלמידי תיכון בתל-אביב ואח"כ כסטודנטים באוניברסיטה

אבנר היה אמנם בוגר ממני אבל מצאנו את המשותף כחברים - בתחביבנו המשותפים כדורסל ושחמט או שחמט וכדורסל. אבנר היה מסור, דבק ונאמן ללא גבול לשני  תחביביו אלו, בהם עסק בהצטיינות, במקצועיות ובהצלחה רבה לכל אורך חייו.

אבנר היה כדורסלן מוכשר בקבוצת הליגה הלאומית אס"א תל-אביב ועם פרישתו ממשחק פעיל, עבר לאימון כדורסל והיה מאמן במשך שנים רבות. בשנים האחרונות ריכז ואימן קבוצות כדורסל של בני-יהודה "בבית דני" בשכונת התקווה. עבודה שראה בה גם שליחות חינוכית רבה.

בתקופת התיכון היינו צופים יחד במשחקים רבים של קבוצת הכדורסל "הפועל" תל-אביב, אותה אהדנו, במגרשה המיתולוגי ברחוב אוסישקין על גדות הירקון (החמישיה האגדית –חיים חזן ז"ל, ארז לוסטיג, אילן זייגר, צבי לובצקי והמורה למתמטיקה שלי אורי (ג'מל) גוטהלף).

בין לבין הכדורסל שחקנו בתל-אביב שחמט-אבנר היה שחקן נוער מצטיין ושיחק בגמר אליפות הארץ לנוער וכן בתחרויות רבות בהן השיג דרגת "מועמד לאמן".
גם בתחום ארגון וניהול תחרויות שחמט הצטיין אבנר במיוחד במועדון "בכורי העיתים" תל-אביב, שם היה עוזרו של מנהל המועדון האמן הבינלאומי משה צ'רניאק ז"ל ובהמשך במסגרת מועדון השחמט של אס"א אוניברסיטת תל-אביב. כמו-כן היה שחמטאי פעיל באוניברסיטת תל-אביב, מדריך שחמט מוסמך ושופט שחמט לאומי, וכן היה קפטן נבחרת הסטודנטים של ישראל באולימפיאדות השחמט של הסטודנטים. בין השאר הדריך שחמט במשך שנים רבות בבית הספר היסודי הסוציאליסטי הידוע בתל-אביב - א.ד גורדון תל-אביב (בית חינוך לילדי העובדים בשמו המקורי).

גם לאחר שירותו הצבאי בנח"ל –גרעין קיבוץ מחניים (בהשקפתו היה איש תנועת העבודה במשמעותה האמיתית) ולאחר סיום לימודיו האקדמיים באוניברסיטת תל-אביב (תואר ראשון במדעי החברה) המשיך לשלב את הספורט כמרכיב עיקרי בתפקידיו השונים.

אבנר היה מנהל מחלקת הבחינות לסווג מקצועי של משרד העבודה, רכז הספורט של אוניברסיטת תל-אביב, כתב ושדר ספורט בטלוויזיה הישראלית (בתקופת מנהלי מחלקת הספורט בטלוויזיה - דן שילון ואלכס גלעדי) מנהל המחלקה להכשרת מאמני ספורט במכון "וינגייט", מנהל המחלקה לספורט עממי ומקומות עבודה במרכז "הפועל", מנהל "ספורטיאדות" לעובדים, וכמובן מאמן כדורסל בקבוצות ליגה שונות.

מפעם לפעם נפגשנו באירועים שונים בעיקר בספורט ושחמט, נהניתי תמיד לשוחח איתו ולהתרשם מעומק ידיעותיו ובקיאותו בכל ענפי הספורט העולמי בכלל ובכדורסל בפרט.

היה "אנציקלופדיית ספורט מהלכת" ומעורה היטב בחיי הספורט בארץ ובעולם, וכן בעל ידע עשיר ומקיף בתחומים רבים.

אבנר היה אדם הגון, ערכי וישר, חבר, צנוע, בעל יחסי אנוש מעולים, מקובל על כולם ועם זאת דעתן על עקרונותיו, והעיקר היה "מענטש".

בשנים האחרונות שיחק שחמט במועדון עירוני תל-אביב ואף ייצגו בהנהלת איגוד השחמט - מעין סגירת מעגל לתחילת דרכו השחמטאית במועדון השחמט הנוכחי שהוא ממשיכו של מועדון "בכורי העיתים" תל-אביב. איש משפחה למופת - הניח רעיה פרידה, שלוש בנות, חתנים וארבעה נכדים יבדל"א - אנו משתתפים באבלם הכבד ושולחים את תנחומינו על אובדן יקירם.

אבנר ז"ל הובא למנוחת עולמים ביום ראשון ד' תשרי תשע"ה (28.9.2014) בבית העלמין ירקון.

יהא זכרו ברוך!

picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids