אליפות אירופה בירושלים נפתחה בטקס מרשים

אליפות אירופה ליחידים 2015 נפתחה רשמית בטקס מרהיב במלון רמדה בירושלים בהנחיית האמן העל-חושי ליאור סושרד.






יום לפני תחילת משחקי הסיבוב הראשון (יום שלישי 24/3 בשעה 15:00) החלו להגיע למלון רמדה בירושלים מאות המשתתפים מרחבי אירופה ומישראל. בסך הכול רשומים לתחרות כעת מעל 250 משתתפים המתחרים הן על פרסים כספיים נכבדים והן על 23 כרטיסים לגביע העולם 2015 בבאקו. 
בינתיים נערך הלילה טקס הפתיחה של האליפות. מהרגע הראשון היה ברור שמדובר בטקס מושקע שהוכן בקפדנות. מספר שחמטאים אורחים שנטלו חלק במרבית האליפויות מאז 2001 ציינו שזה היה טקס הפתיחה המרשים ביותר בתולדות אליפות אירופה ליחידים. 
הטקס החל בהופעה מוזיקלית מלהיבה של אנסמבל אתני, אך עד מהרה גנב את ההצגה מנחה הערב, האמן ליאור סושרד, שהדהים את הקהל ביכולותיו הטלפתיות בהפסקות שבין הנאומים הרשמיים.

 


ליאור סושרד מפגין את יכולתו בקריאת מחשבות

 

בין המברכים היו ד"ר אורי שפר ממנהל הספורט, אלוף (מיל.) עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס ומרטין הובה נציג איגוד השחמט האירופי. לאחריהם עלה לבמה יו"ר האיגוד משה שלו שחילק תעודות הוקרה לאנשים שסייעו במיוחד לקיומו של האירוע החשוב, ובראשם ח"כ ניסן סלומיאנסקי אשר לולא תמיכתו העיקשת באיגוד השחמט ספק אם התחרות הייתה מתקיימת.
מאוחר יותר בירך ח"כ סלומיאנסקי את המשתתפים וציין את מעלותיו של משחק השחמט. הוא הדגיש כי שחמט מלמד אותנו כיצד להתנהג. אילו מדינות בעולם היו מתנהגות זו כלפי זו בהתאם לתרבות השחמט, העולם שלנו היה נראה הרבה יותר טוב.



ח"כ ניסן סלומיאנסקי זכה לתעודת הוקרה מאיגוד השחמט על סיועו הרב לקיום התחרות


יו"ר האיגוד הדגיש בנאומו את שלוש המטרות העיקריות שלשמן נבחר לתפקיד: ליצור עתודה מקצועית חזקה בישראל, לארגן אירועים בינלאומיים בישראל בתדירות גבוהה ומעל לכול להפוך את השחמט למשחק הלאומי של ישראל.

לאחר דברים אלה המשיך ליאור סושרד להלהיב את הקהל עוד שעה ארוכה עם להטוטיו המנטליים. רב-האמן האיטלקי דניאל ווקטורו עלה לבמה והתבקש לחשוב על האהבה הראשונה שלו בגיל 9. ליאור סושרד הצליח לגלות את שמה של האהובה - Michela. וחזר על תרגיל דומה עם אלוף העולם לנוער לשעבר אלכסנדר איפטוב מטורקיה. רבי-האמנים נאנחו לרווחה כאשר סושרד הודיע שאינו מתכוון להתחרות מולם על לוח השחמט...




יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין עם יו"ר האיגוד משה שלו ודובר האליפות יוחנן אפק

לאחר הטקס עשיר החוויות הגיע הזמן להתכונן למשחקי הסיבוב הראשון. עקב חוסר הוודאות לגבי הגעת מספר שחקנים, בעיקר ישראלים, הוחלט כי כל המשתתפים יוזמנו לישיבה טכנית מחר בשעה 11:00, ולאחריה תתפרסם הגרלת הסיבוב הראשון בשעה 12:00 לערך. כזכור, המדורגים הראשונים בתחרות הם רבי-האמנים דויד נבארה מצ'כיה וניקיטה ויטיוגוב מרוסיה. המשחקים יחלו בשעה 15:00, כאשר 60 הלוחות הראשונים עומדים להיות משודרים ישירות באינטרנט. כולנו מקווים שהחלק השחמטי של התחרות יהיה מוצלח ומרתק לא פחות מטקס הפתיחה.