שלושה מובילים באליפות אירופה

שלושה מובילים באליפות אירופה






  

 

שלושה מובילים באליפות אירופה     מאת יוחנן אפק

הסיבוב התשיעי של אליפות אירופה הנערכת בירושלים היה עד פעם נוספת למהפך דרמטי בפיסגת הדירוג. אלוף אירופה לשעבר, הרוסי יאן נפומניאנצ'י, שצעד בראש לבדו, התמודד בכלים השחורים מול דויד נווארה, ונכנע למשחקו העמדתי המעולה של בכיר שחמטאי צ'כיה. בה בעת היכה האוקראיני אנטון קורובוב גם בנציגנו השני בצמרת, איליה סמירין (לאחר ששני סיבובים קודם לכן גבר על אמיל סוטובסקי) והרוסי יבגני נאייר הכניע את הרומני ליביו-דיטר ניסיפיאנו. כיוון שכל שאר קרבות הצמרת נסתיימו בתיקו העפילו שלושת המנצחים לראשות הדירוג ושיפרו מאוד את סיכוייהם לקראת סוף השבוע הגורלי.

 השחמטאי הישראלי בעל הסיכויים הטובים ביותר בשלב מתקדם כל-כך הוא עדיין מקסים רודשטיין שנפרד אתמול בתיקו מהיר בכלים השחורים מן האוקראיני אנדריי וולוקיטין. אמיל סוטובסקי סיים אף הוא בתיקו, בכלים השחורים, את משחקו עם הצ'כי החזק ויקטור לזניצקה,אולם לא לפני שנטל את היוזמה בסגנונו הלוחמני המוכר באחד המשחקים המרתקים של הסיבוב התשיעי. יבגני פוסטני נקלע בלבן לעמדה קשה מול התורכי באריס אסן אבל הצליח בכל זאת להפוך את היוצרות ולרשום ניצחון חשוב מאין כמותו המשאירו בתמונת העלייה. תמיר נבאתי שמט אולי סיכוי ריאלי אחרון כשנאלץ להסתפק בתיקו מול הצ'כי  זבינק הראצ'ק. פנחס קנטרג'י צירף הישג נאה נוסף למאזנו התופח משנפרד בתיקו מבכיר שחמטאי שוודיה, הצעיר נילס גרנדליוס ואף נתבשר על זכייתו בציון לתואר אמן בינלאומי. בשני הסיבובים שנותרו ינסה את מזלו ויקרא תגר גם על הציון לתואר הרם. ההפתעה  הישראלית הגדולה האחרת בתחרות, אוהד קראוס, נוצח אתמול בידי  רב האמן הרוסי אלכסנדר זובוב, אך הדבר לא מנע מבעדו לרשום אף הוא ציון ראשון לתואר אמן בינלאומי.דני רזניקוב נוצח אף הוא בידי רב אמן רוסי, אלכסיי גוגאנוב אבל אסף גבעון נפרד בתיקו מן ההולנדי הצעיר בנימין בוק. תיקו מכובד נוסף רשמו אורי קובו מול הבולגרי המפורסם קיריל גאורגייב ועומר רשף (בדרכו לציון ראוי לתואר אב"ל) מול הסרבי אלכסנדר אינדיץ'. אילון נקר ניצח את אלופת הנשים אולגה וסילייב.

הדירוג בצמרת לאחר הסיבוב התשיעי: קורובוב, נווארה ונאייר 7 כ"א, לפני 11 שחקנים הנושפים בעורפם עם 6.5  נקודות ובהם מקסים רודשטיין. עוד 29 שחמטאים עם 6 נקודות כל-אחד ובכללם הישראלים סמירין, סוטובסקי. ופוסטני. כל אלה מקווים עדיין להצליח לזכות בשני הסיבובים שנותרו באחד מ-23 הכרטיסים שיעלו אותם למשחקי גביע העולם.

 בצד היעדים הספורטיביים והחומריים שהאליפות מציבה היא גם מאתגרת, כאמור, שחקנים צעירים לשפר את דירוגם ברשימת מד הכושר ואף להשיג ציונים לתארים בינלאומיים. לא פחות משמונה ציונים לתארים בינלאומיים נרשמו כבר לאחר הסיבוב התשיעי: ציון לתואר רב-אמן השיג הרוסי הצעיר איליה איליושנוק; ציון לתואר אמן בינלאומי רשמו אלופת העולם לנערות הרוסיה אלכסנדרה גוריאצ'קינה ובן ארצה אלכסיי סראנה, ארמן מיקאליאן (ארמניה), ואלרי לובוצוב (מולדובה) וגם שלושה ישראלים מצטיינים אותם כבר הזכרנו: פנחס קנטרג'י, עומר רשף ואוהד קראוס. בשני הסיבובים שנותרו נשמח לבשר על ציונים נוספים.

היום, יום שישי, נערך במלון רמאדה הסיבוב העשירי והלפני-אחרון באליפות. הבוקר התכנסה במקום הנהלת האיגוד האירופי בראשות נשיאו רב-אמן זוראב אזמאיפרשווילי. את השבת יקדישו המשתתפים למנוחה שלפני המשוכה האחרונה והגורלית אבל רבים מהם נרשמו לסיור בעיר העתיקה שמארגן האמן ומדריך הטיולים הירושלמי פיטר גוחבט.

  אולפן אינטרנטי ופרשנות שוטפת באתר צ'ס.קום עם רבי האמנים אלון גרינפלד ואליק גרשון. את ארכיב הוידאו המלא של השידורים (כולל ראיונות עם שחקני צמרת)  ניתן למצוא כאן:

https://new.livestream.com/chess

דיווח יומי באנגלית  עם צילומים וקרבות אפשר לקרוא גם באתר המוביל:

www.chessbase.com

 

בצילום: דויד נווארה מול יאן נפומניאנצ'י בקרב המפתח של הסיבוב התשיעי. צילם: יואב ניס                          

 

 

 

 

what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea