לקראת הסיבוב האחרון: נאייר מוביל לבדו. ציון לרב-אמן לקנטרג'י; קובו-אב"ל

לקראת הסיבוב האחרון: נאייר מוביל לבדו. ציון לרב-אמן לקנטרג'י; קובו-אב"ל






 לקראת הסיבוב האחרון: נאייר מוביל לבדו.

ציון לרב-אמן לקנטרג'י; קובו-אב"ל

מאת יוחנן אפק

 

 

רב-אמן יבגני נאייר העפיל לעמדת מוביל יחיד לאחר שגבר אתמול בסיבוב העשירי של  אליפות אירופה על האוקראיני אנטון קורובוב. קורובוב בחר במפתיע בכלים השחורים בנוסח נימצוביץ' הלא  פופולארי של ההגנה הסיציליאנית  ונקלע לעמדה פסיבית שאיפשרה ליריבו לחץ מתמיד  ממנו לא הצליח השחור להיחלץ. המותחן של הסיבוב היה סיום הקרב בין הרוסי דניס חיסמאטולין לבין האוקראיני פאבל אוליאנוב. הרוסי הפקיר צריח בשח אבל הרחיק ראות מיריבו עת כרך באמנות רבה את עניבת המט סביב צווארו של המלך השחור. שאר קרבות הצמרת סיוגירוב- נווארה; נפומניאנצ'י- פופוב; איליושנוק- סרגיסיאן; וולוקיטין- מוטילב. נסתיימו בשלום. משחק הצמרת בין הישראלי מקסים רודשטיין לפולני מאתיאוש בארטל היה "דיקלום" של קרב ידוע קודם ולפיכך באופן מוזר בעוד על רוב הלוחות התלבטו עדיין השחקנים בנתיבי הפתיחה החליפו כבר השניים את רוב כליהם והסיום השקול שנתקבל הוביל כמעט באורח כפוי אל התיקו הבלתי נמנע.

ישראלים בכירים שהתרחקו עוד יותר מן ההתמודדות על הפרסים הגדולים הם אמיל סוטובסקי שהפסיד לרוסי מקסים מטלאקוב ויבגני פוסטני שנוצח ע"י התורכי אמרה קאן ונותרו עם 6 נקודות בלבד. תמיר נבאתי, לעומת זאת, חזר לעצמו עם ניצחון על הכוכב הפולני הצעיר דאריוש סוויירץ ויש לו 6.5 נקודות כמו איליה סמירין שנפרד בתיקו מן האיסלנדי האנס סטפנסון.

הסיפור הגדול של הסיבוב העשירי שייך,עם זאת שוב, לשני ישראלים אלמונים שקנו להם רגעי תהילה רבים באליפות. פנחס קנטרג'י המשיך במסכת הישגיו המדהימים כשגבר אתמול גם על רב האמן הגאורגי לבאן פנטסולאיה ועם 6.5 נקודותיו רשם ,בנוסף לציון לתואר אמן בינלאומי (שאותו כבר הבטיח בסיבוב הקודם) גם ציון שני לתואר רב-אמן!! גם אוהד קראוס לא הסתפק בציון לאב"ל,אתמול הפתיע שוב עם ניצחון על אלוף ישראל ויקטור מיכלבסקי ויש לו 6 נק'!. ישראלי מפתיע נוסף הוא עומר קאלי שגבר על האמן הבינלאומי התורכי אוגולקאן קנמזאלפ הגבוה ממנו בקרוב ל-400 נקודות מד-כושר ויש לו כבר 5.5 נקודות. אם יסיים את משחקו בסיבוב האחרון בתיקו הוא ישיג אף הוא ציון ראשון לאב"ל. אורי קובו חילץ תיקו  מרב-האמן הרוסי ארטיום טימופאייב , צבר 5 נקודות והשלים בכך את חובותיו לתואר אמן בינלאומי. גם דויד גורודצקי בן ה-14 נפרד בתיקו מכובד מן האמן הבינלאומי הפיני וילקה סיפילה.

הדירוג בצמרת התחרות לאחר הסיבוב העשירי הוא כדלקמן: נאייר 8; נווארה וחיסמאטולין 7.5 כ"א. ל-15 שחקנים ובכללם רודשטיין 7 נקודות. ל-25 שחקנים נוספים יש 6.5 נק' ובהם הישראלים סמירין, קנטרג'י ונבאתי.

בשבת אין סיבוב בתחרות ורוב השחקנים ייהנו מסיור מודרך בעיר העתיקה. הסיבוב ה-11 והאחרון יחל ביום ראשון בשעה 13.00 במלון רמאדה. במוקד המאבק על תואר אלוף היבשת יעמדו קרבות הצמרת חיסמאטולין- נאייר ונווארה- צ'פארינוב. העניין הישראלי יתמקד בקרבות מטלאקוב-רודשטיין; ניסיפיאנו- קנטרג'י; סמירין- מיכאליק; פוטקין-קראוס וסלגאדו-קאלי.  

 

בתמונה: גיבורים מקומיים פנחס קנטרג'י ומימינו אוהד קראוס  צילם: יואב ניס.