ועידת "שחמט בבתי ספר", בריסל, בלגיה, 24 בפברואר 2016

ועידת "שחמט בבתי ספר", בריסל, בלגיה, 24 בפברואר 2016 מאת אלמוג בורשטיין, נציג ישראל באיגוד השחמט האירופי






בתאריך 24 בפברואר 2016, התקיימה בפרלמנט האירופי בבריסל, בלגיה,הועידה הראשונה על "שחמט בבתי ספר", שאורגנה על ידי איגוד השחמטהאירופי.

בוועידה השתתפו ראשי איגוד השחמט האירופי ונציגים של פיד"ה ושלכ-40 איגודי שחמט מכל רחבי היבשת. רשימת הנוכחים כוללת את זוראב אזמייפרשוילי(נשיא האיגוד האירופי), יון דוברונטניו (ממלא מקום הנשיא), מרטין הובה (גזבר האיגוד האירופי), קווין אוקונל (יו"ר ועדת השחמט בבתי ספר של פיד"ה),ג'ספר האל (יו"ר ועדת החינוך של האיגוד האירופי) ורבים אחרים.

 

את הועידה פתחה חברת הפרלמנט האירופי מרומניה, הגברת אנה-קלאודיה טפרדל, חברת ועדת החינוך של הפרלמנט האירופי, שהכריזה שוועידה כזו תתכנס מעתה מדי שנה בשנה. אחריה בירך את הנוכחים הנשיא אזמייפרשוילי, שהעניק תשורות הוקרה למספר אישים על תרומתם ליישום השחמט כנושא לימוד בבתי הספר באירופה. בין המקבלים הייתה גם רבת-אמן (כך על פי האקדמיה ללשון העברית...) יהודית פולגאר. 

הדוברים הבאים היו ג'ספר האל משוודיה, יו"ר ועדת החינוך שלהאיגוד האירופי, שהציג תוצאות של מחקר מקיף שנערך על ידי הועדה בנושא הועידה,ומרטין הובה מסלובקיה, גזבר האיגוד האירופי, שהציג אפשרויות לשיתוף פעולה ביןהאיחוד האירופי לבין איגוד השחמט האירופי בנושאים הקשורים לשחמט בבתי ספר ולשחמטבכלל.

ג'ספר הול משוודיה, יו"ר ועדתהחינוך של האיגוד האירופי

בשנת 2012 קיבל הפרלמנט האירופי החלטה היסטורית לפיה יש לשלב אתהשחמט במערכות החינוך של המדינות ככלי לימודי וחינוכי ממדרגה ראשונה. המטרההעיקרית של הועידה הייתה להראות כיצד מיושמת החלטה זו בפועל וכיצד אפשר גם להשיגכספים למימון היישום. הוצגו עשר מצגות מרשימות על השחמט בבתי הספר בהונגריה,קורסיקה, איטליה, רומניה, ספרד, שוודיה, סלובקיה, אנגליה, גיאורגיה וטורקיה. 

אני מודה לאיגוד הישראלי לשחמט ולכפר הירוק על סיועם למימון הנסיעהוההשתתפות בוועידה חשובה זו.

עם יון דורנטניו, מ"מ נשיאהאיגוד האירופי (משמאל) וג'ספר האל, יו"ר ועדת החינוך

נ"ב: יהודית הסכימה להצטלם גם איתי למרות שלפני 11 שנה ניצחתי אותה במשחק סימולטני בירושלים...