אליפויות ישראל נפתחו בטבריה

אליפויות ישראל בשחמט נפתחו אמש בטקס חגיגי ומרגש במרכז לאמנויות הבמה בטבריה.






קודם לטקס נחנך ברוב עם ובמעמד נכבדיה ומשתתפי האליפות, מועדון השחמט הראשון בעיר, שישמש אכסניה לכ-2000 מילדי העיר הלומדים את המשחק במסגרת מערכת החינוך העירונית ועתיד לארח גם את חובבי השחמט הבוגרים ובכללם גמלאים רבים המגלים עניין בפעילות המתפתחת. על תוכנית השחמט בטבריה קראו נא בכתבתה של דפנה גלפז:

http://www.chess.org.il/ContentPages/ContentPage.aspx?Id=1906 

קובעים מזוזה במועדון השחמט הטברייני החדש

אליפויות ישראל הן פרי יוזמה וארגון משותף של עיריית טבריה, מפעל הפיס והאיגוד הישראלי לשחמט. בשם העיר המארחת בירכו את המשתתפים ראש העירייה יוסי בן דויד וסגנו דרור ללוש, אשר העלו על נס את חשיבות השחמט כחלק בלתי נפרד של תכניות החינוך והתרבות בעיר, הודות לאיכויותיו המיוחדות המסייעות לפיתוח החשיבה, קבלת ההחלטות וההתייחסות לזולת כמו גם לקבלת הצלחות וכשלונות. הרוח החיה מאחרי כל הפעילות התוססת והמתפתחת במהירות, הוא ה"משוגע לדבר" המקומי אסף סופר שמסירותו לבלי קץ זכתה לתשבחות בפי כל הדוברים.  יונתן והיילי, שניים מן הבולטים בין השחמטאים הצעירים המקומיים, סיפרו על ההיכרות שלהם עם השחמט והחיבור שלהם למשחק. להקת מחול עירונית הנעימה בריקוד יפהפה המבוסס על השיר "שחמט" , פרי עטו של המחזאי המנוח חנוך לוין (" חייל לבן מכה חייל שחור")  המושר, אגב, בשלוש גירסאות  לחן שונות בפיהם של חווה אלברשטיין, אבי טולדנו ויהודה פוליקר. 

מחול "שחמט" : חייל לבן מכה חייל שחור.

 יו"ר מפעל הפיס, האלוף (מיל.) עוזי דיין, שהדגיש את מחוייבות המפעל לפיתוח השחמט בפריפריה, סיפר על התוכנית המתגשמת בהצלחה, להכנסת שעת לימוד שחמט שבועית בכיתות ב' וג' בכל רחבי הארץ, על התמיכה בעריכת אליפויות ישראל בערי הפריפריה (עד כה בעכו ובאר-שבע ועכשיו בטבריה) ועל סדרת המשחקים הסימולטניים שזכתה להתארח לא מכבר גם בכנסת ישראל. על האירוע המיוחד הזה  ראו כאן ידיעה מצולמת: 

http://www.chess.org.il/ContentPages/ContentPage.aspx?Id=1910

בשם האיגוד הישראלי לשחמט בירכו  היו"ר דניאל פורת והמנכ"ל גיל בורוחובסקי. הם שיבחו במילים חמות את פעילות השחמט המרגשת  בעיר, המתאימה מאין כמותה לאירוח אירועי שחמט גדולים ובכלל זה, יש לקוות,  גם תחרות בינלאומית, והודו על התמיכה רבת השנים של מפעל הפיס באליפות ישראל ובחוגי הפריפריה. 

שותפים לארגון האליפות: מימין לשמאל: תמי לוי, ראשת מחלקת החינוך, עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס, יוסי בן-דויד ראש העירייה, דני פורת יו"ר איגוד השחמט, גיל בורוחובסקי מנכ"ל איגוד השחמט, דרור ללוש סגן ראש העירייה ואסף סופר, הרוח החייה מאחורי השחמט הטברייני המתחדש.

השופט הראשי אלמוג בורשטיין הזמין את אלוף ישראל לשעבר תמיר נבאתי ואת אלופת ישראל לנוער ושחקנית  נבחרת הנשים האולימפית מיכל להב להעלות בגורל את הצבעים לקביעת זיווגי הסיבוב הראשון. אלמוג גם הוסיף שנכח בעבר באינספור אירועי שחמט בארץ ובעולם אך אינו זוכר שפגש התרגשות והתלהבות כמו בערב הפתיחה וחנוכת המועדון. 

באליפות ישראל ה- 31  נוטלים חלק 30 מבכירי שחמטאי ישראל ובכללם האלוף המכהן רב-אמן ויקטור מיכלבסקי ואלופי העבר -האמן הבינלאומי נתן בירנבוים ורבי האמנים יהודה גרינפלד, ויטאלי גולוד ותמיר נבאתי.    בצמרת יפגיש היום הסיבוב הראשון על-פי הדירוג המוקדם את הזוגות הבאים בלוחות הראשונים: 

תמיר נבאתי- אלון מינדלין; יונתן בקלצ'וק- יבגני פוסטני; מיכאל רויז-נתן בירנבוים; אהוד שחר- ויטאלי גולוד; טל בראון- אוהד קראוס. מנהל התחרות הוא השופט הבינלאומי אלון כהן-רביבו ואת הרשימה המלאה ניתן לראות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240221.aspx?lan=17&art=2&rd=1&wi=821

18 שחקניות מתמודדות באליפות ישראל ה-31 לנשים ובכללן האלופה המכהנת אולגה גוטמחר ואלופת העבר שלומית ורדי שתתמודדנה בלוח הראשון בסיבוב הפתיחה. מנהל התחרות הוא השופט הלאומי יואל לוי ואת הרשימה המלאה אפשר לראות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240222.aspx?lan=17&art=2&rd=1&wi=821

המשחקים נערכים מדי יום החל מן השעה 16.00 בקומה השנייה של מלון רימונים מינרל שלחוף הכינרת. ביום ו' יחל הסיבוב בשעה 10.00 ובמוצאי השבת בשעה 19.00. הכניסה למבקרים חופשית וכך גם השידורים החיים באתרים המובילים והדיווחים היומיים באתר האיגוד להנאתכם.  

יום חג לשחמט הטברייני עם חנוכת המועדון החדש!

צילומים:   רותם אלמוז 

המשחקים מתקיימים באולם גינוסר, בקומה השניה של מלון רימונים מינרל בטבריה. הקהל מוזמן!