שני מובילים ושתי מובילות באליפות ישראל

בתום הסיבוב השני של אליפות ישראל הנערכת בטבריה ניצבים רק שני שחקנים בראש הדירוג עם שני ניצחונות.






השניים הם אלוף ישראל לשעבר ר"א תמיר נבאתי אשר גבר אמש במשחק מרתק (שנשתדל להציגו בהקדם)   על האמן הבינלאומי הירושלמי אורי קובו ורב האמן הותיק סמן דבויריס אשר ניצח את אמן פיד"ה יבגני זנן. חמישה משחקים נסתיימו אמש ללא הכרעה לרבות שלושת קרבות הצמרת יבגני פוסטני-ניצן שטיינברג, אסף גבעון- מיכאל רויז ועומר רשף- טל בראון. אהוד שחר המשיך גם היום להפתיע רבי אמנים. לאחר שגבר בסיבוב הראשון על אלוף ישראל לשעבר ר"א ויטאלי גולוד, חילץ אתמול תיקו בכלים השחורים מול האלוף המכהן ויקטור מיכלבסקי. הצעיר המפתיע  של פתיחת התחרות הוא ללא ספק סער דרורי בן ה-14. בסיבוב הראשון הוא נפרד בתיקו מר"א אביטל בורוחובסקי בעמדת ניצחון (יריבו אישר זאת!) ואמש הנחיל הפסד ראשון לאלוף ישראל בעבר רב-אמן יהודה גרינפלד. 

בעקבות שני המובילים עם מלוא 2 הנקודות ניצבת דבוקה של לא פחות מאחד עשר שחקנים שלזכותם נקודה וחצי. 

במוקד הסיבוב השלישי יעמדו היום החל מן השעה 16.00 הקרבות נבאתי-דבויריס; סופר-פוסטני; רויז-רשף; בראון-דרורי; בורוכובסקי- גבעון ושטיינברג- מיכלבסקי. 

טבריה סיבוב 2 תמיר נבאתי מול אורי קובו

בדירוג המלא ובזיווג  המלא לסיבוב השלישי ניתן לצפות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240221.aspx?lan=17&art=2&rd=3&wi=821 

גם באליפות הנשים רק לשתי שחקניות מלוא שתי הנקודות: לימור אלטשול ואביטל חייטוביץ' לאחר שגברו אתמול בהתאמה על שלומית ורדי ורונית לויטן. הקרב בין עדי פדרובסקי למיכל להב נסתיים בתיקו. אלופת ישראל אולגה גוטמחר התאוששה מהפסדה בסיבוב הראשון עם ניצחון על שובל לוי. 

במוקד הסיבוב השלישי של אליפות הנשים יעמוד הקרב חייטוביץ'-אלטשול. את התוצאות המלאות ואת הזיווג המלא לסיבוב השלישי ניתן לראות כאן: 

http://www.chess-results.com/tnr240222.aspx?lan=17&art=1&rd=2&wi=821 

אתמול נערך במקביל גם טורניר לילדים מחוננים מן האיזור שעמד בסימן עליונותו של מרכז אורנים. בין ילדי כיתות ד'-ו' זכה בבכורה יניב גלבר לפני אמיתי יצהרי ובן דרכי, כולם מאורנים. בין ילדי כיתות ז'-ט' זכה שחר ברק מכינרת, לפני רועי טננבוים מתל-חי ולרי סקלאר מכינרת. ניהלו את הטורניר, בחסות אגף החינוך בעיריית טבריה,  אסף סופר ואלירן גינסיה.  

במשחקי הסיבוב השלישי שייערך באולם גינוסר של מלון רימונים מינרל טבריה אפשר לצפות בשידור ישיר באתר האיגוד ובאתרים הבינלאומיים המובילים. 


סער דרורי - גיבור הסיבוב

עם תום הסיבוב (בסביבות 21:00) תתקיים במקום (מלון רימונים מינרל בטבריה) הרצאתו של ד"ר עופר שמאי, ממייסדי ChesStories, החברה המפתחת את תוכנת DecodeChess. בהרצאה יציג עופר את יכולות התוכנה וכיצד היא יכולה לסייע לשחמטאים בעלי מד כושר מ-1400 ועד 2200, למדריכיהם ולמאמניהם. המעוניינים להשתתף בהרצאה מתבקשים להודיע על כך מראש במסרון או בוואטסאפ לטלפון

0544979447 או במייל חוזר ל[email protected]

טבריה- אסף סופר ושחמטאיו הצעירים

אלוף ישראל לשעבר (3 פעמים!) נתן בירנבוים