אירוע שחמט לציון הבליינד דיי-6.6 בגני תקווה

כ-20 שחמטאים עיוורים ולקויי ראייה (בכללם גם שני עיוורים-חרשים) מכל הארץ הוכיחו כי הם יכולים על אף מגבלתם לשחק שחמט ואף להיות שווים לרואים! כתבתו של ליאור אינברג






במסגרת הבליינד דיי שהינו היום השנתי להעלאת המודעות לציבור האנשים בעלי עיוורון או לקות ראייה נערכו אירועים רבים בכל הארץ בכללם גם מפגש ידידות בין שחמטאי המועדון המקומי לבין קבוצת השחמטאים עיוורים ולקויי ראייה במתחם העסקים של מרכז הבמה בגני תקווה. בתאריך הקבוע והסמלי 6/6 בין,בנוסף התקיים משחק סימולטני בין מס' שחמטאים צעירים למישל כנפו שחקן נבחרת השחמט של מועדון השחמט לעיוורים ירושלים.

לפני כשנתיים נערך מפגש דומה בזעיר אנפין במסעדת פסטה מיה בניהולו של חזי זר ולאור הצלחתו הוחלט לקיים אירוע גדול יותר וססגוני כאשר הפעם נבחר מתחם העסקים בגני תקווה כמקום האירוע.


על אף שהדגש במפגש לא היה השגת הניצחון על הלוח ראוי לציין שהשחמטאים שהובילו את המפגש בשני המועדונים היו עדי אקמן חבר נבחרת ישראל לעיוורים ואמנון מגן אשר מילא את מקומה של לימור אלטשול סגנית אלופת ישראל לנשים אשר באופן נדיר יחסית במחוזותינו בתחום השחמט הינה השחמטאית המובילה גם בקרב הגברים במועדון.
המפגש סיפק הזדמנות נדירה של שחמטאים בוגרים וצעירים להתמודד שווה בשווה מול שחמטאים אשר הינם בעלי מוגבלות והחיבור בין המשתתפים היה חינוכי,ערכי ומלא קסם .

המסרים החינוכיים הרבים העומדים בבסיסו של האירוע מזכירים לנו כי אסור לשכוח שאחד מיתרונותיו של משחק השחמט היא האפשרות שהוא נותן לחבר בין אוכלוסיות מרקעים שונים.

כיאה לאירוע חשוב זה המפגש לווה בסיקור תקשורתי משמעותי שגם אירוע בינלאומי בשחמט לא היה מתבייש בו.


יום לפני האירוע התקיים ראיון אישי עם ליאור איזנברג מארגן ויוזם האירוע ופיני עמר בערוץ הראשון בתוכנית 5 מקורי .ניתן לצפות בראיון בלינק: 

https://youtu.be/o2RzOd2Hy-0

בחדשות הלילה בדקה ה-11.40 בערוץ 1 דאגו לפרסם את אירוע בלינק:

 https://youtu.be/qCeINOhlgCE


תמונות רבות ניתן לראות בפייסבוק :

https://www.facebook.com/lior.aizenberg.3/posts/1977520318940149


גורמים רבים חברו יחד להצלחת האירוע והתודות נתונות למועצה המקומית גני תקווה אשר פירסמה את האירוע בשלטי חוצות ברחבי היישוב וסיפקה את כל הצרכים הלוגיסטיים,

למר ילון גינת וגב' מירב הירש מהמרכז לעיוור אשר תמכו בהסעות לעיוורים ולקויי הראייה לגני תקווה ופרסום האירוע, לגב' שרון צ'פרק מנהלת מתחם העסקים של מרכז הבמה אשר סייעה בארגון האירוע, למסעדת קמחים גני תקווה אשר פינקה את העיוורים ולקויי הראייה בארוחה בגמר האירוע,לדנה לוי מהמרכז לעיוור-חירש שליוותה את שי כהן ויורי אושורוב עם מתורגמנית ומטפל וכן לפיני עמר יו"ר עמותת השחמטאים העיוורים ולקויי הראייה.

פעילות זו הינה חלק קטן מפעילות ערכית משמעותית המתקיימת בגני תקווה מעבר להפעלת 11 קבוצות ליגה בוגרים+5 קבוצות נוער והישגים רבים השנה בכללם זכייה באליפויות ישראל עד גיל 12 לקבוצות השנה, עליית שלוש קבוצות ליגה וכ"ו.

 להתראות בבליינד דיי הבא!