רב-אמן יבגני פוסטני הזוכה באליפות כפר סבא הפתוחה בשחמט מהיר!!!

בשבת האחרונה התקיימה בכפר סבא התחרות הששית לזכרו של השחמטאי שחר ארד, שנספה בדמי ימיו. התחרות, שכותרת המשנה שלה הינה "אליפות כפר סבא בשחמט מהיר", נערכה בשתי רמות עד 1850 ומעל, כאשר לכל רמת מד כושר נרשם מספר זהה של שחקנים, 67, סה"כ 134 משתתפים.






בטקס הפתיחה הספידו את שחר וברכו את המשתתפים רחל, אחותו של שחר, קלמן שחם מבית ההשקעות ועמירם קפלן יו"ר מועדון השחמט כפר סבא. אמן השחמט, משה כנען, הפתיע בשחזור הקרב על אליפות העולם אנאנד-גלפנד משנת 2012 במוסקבה, בהקראה דרמטית של פואמה שמבוססת על שירו של משורר המחתרת ולדמיר ויסוצקי, שהנציח קרב דמיוני מול בובי פישר, שהכריע בזה אחר זה רבי אמנים רוסיים מפורסמים בתחילת שנות השבעים. ההקראה כללה גם הקרנת סרטון המתאר את ההכנות והקרב, בו מופיע, בין השאר, גם המשורר ויסוצקי.

לאחר הקטע האומנותי, השחקנים התפנו לקרבות על לוח השחמט.


בתחרות הראשית מתוך 68 שחקנים, 26 מהם בעלי תארים בינלאומיים!!! (11 – רבי אמנים, 9 – אמב"לים ו6- אמני פיד"ה), מה שמעיד על הרמה הגבוהה של התחרות. בין המשתתפים מחצית סגל נבחרת ישראל עכשווית ומהעבר הקרוב (איליה סמירין, ויקטור מיכאלבסקי, תמיר נבאתי ויבגני פוסטני, הזוכה בתחרות הראשית).

למקומות הראשונים הגיעו רבי האמנים, יבגני פוסטני וויקטור מיכאלבסקי (4.5 נקודות מ5 משחקים). לפי שובר שיוויון, יבגני הוכתר כזוכה הגדול של התחרות. הוא פתח עם 4 ניצחונות וסיים בתיקו את משחקו האחרון (מול תמיר נבאתי) ובכך הבטיח את המקום הראשון. למקום ה-3 הגיע תמיר נבאתי (4 נקודות), כנראה שהוא צפה שהתיקו המהיר במשחקו האחרון יביא אותו לצמרת הגבוהה של הטבלה. שמחים לציין את הנער המוכשר מפתח תקווה, משה פרידלנד, אשר תפס את המקום הרביעי בזכות שובר שיוויון עדיף על יריביו ובכך הקדים רבי אמנים רבים. משה הציג יכולת גבוהה והוא מתקדם בצורה מרשימה מידי שנה! שלושה צעירים הפתיעו בתחרות הראשית; הקפיצה המרישה ביותר ביצע אלי מיליקוו ממועדון רמת גן. אלי קפץ 53 מקומות וכבר למדנו להכיר את הישגיו הנהדרים בזירה המקומית והבינלאומית. בני אייזנברג בן ה-11, השיג 3 נקודות תוך כדי שהוא מנצח 3 שחקנים הגבוהים ממנו ב300!!! נקודות מד כושר; הישג סופר מרשים לנער סופר מוכשר ממועדון פתח תקווה. מצטיין נוסף, הינו זוהר לוי מהרצליה, שהשיג גם הוא 3 נקודות ודילג 45 מקומות בטבלה! מצטיין מועדון השחמט כפר סבא בתחרות הראשית הוא רב אמן יעקב זילברמן, שסיים את התחרות במקום ה10 עם השיג של 4 נקודות.


בתחרות המשנית, אספו 3 שחקנים 4.5 נקודות מ5 משחקים. ידו על העליונה הייתה של עמית לנדאו הצעיר ממועדון רמת גן בשל שובר שיוויון עדיף. את המקום השני תפס פבל גרצ'יקוב הוותיק מהמועדון המקומי. את השלישיה סגר הצעיר נתנאל לוי ממועדון ראשון לציון. נציין שמקומות 4-9 סיימו 6 שחקנים עם 6 נקודות. במיוחד נשים לב למקומות 4-6 שתפסו מאמנים ומדריכים מובילים במועדונים שלהם. תמיד נחמד לראות דוגמא אישית ואין זה ספק שהדבר מוסיף מוטיבציה לילדים המתאמנים. מקום 4 תפס רמי טל (האגדי!), מנהל מועדון תל אביב. רמי, שהוביל עד לסיבוב האחרון עם 4 נק' מתוך 4 משחקים הפגין את כישוריו ההתקפיים הידועים (חלק צלח יותר, וחלק זה פחות). במשחקו האחרון של רמי, נגמרו הכוחות ואיתם הכלים והוא נאלץ להניח את נשקו ולפספס את האפשרות לזכות בתחרות לבדו. למקום ה5 (גם הוא עם 4 נק', אך שובר שיוויון פחות טוב) תפס אהוד גולדברג הכפר סבאי. אהוד, מונה למנהל מועדון השחמט הכפר סבאי ובקיץ האחרון ובתחרותו הראשונה מזה 13 שנה, הראה את כישוריו. במקום 6, הגיע ויקטור פרידליס, מאמן בכיר ממועדון תל אביב. ויקטור אמנם דורג 1 לפני התחרות אך חוסר מזל ואיבוד של נקודות הביאו אותו למקום ה6 והמכובד. הפתיעו בתחרות המשנית: יניב לוי (מועדון כפר סבא), עמרי אלסטר (מועדון שחמט-לכל), יונתן אוריצקי (כישרון ענק ממועדון רמת גן), גל נאמן (ממועדון תל אביב), ראם שרמן (ממועדון פתח תקווה) ושני כפר סבאים רואי אשכר ומיכאל שיינפלד. בתואר כפר סבאי מצטיין בתחרות המשנית זכה דרור אשכנזי עם 4 נקודות.

גמלאי מצטיין בכל התחרות היה דוד קודישביץ' (3 נקודות בתחרות הראשית). ושחקנית מצטיינת זכתה טל פרי הצעירה ממועדון כפר סבא (3.5 נקודות וקפיצה של 22 מקומות!).

התחרות נוהלה על ידי לאון לנדה (מנהל ושופט ראשי), מיכאל שקלאר ואלה צ'רנובלסקי והאירוע עבר ללא בעיות שיפוט.

מועדון שחמט כפר סבא מפעיל מזה שנים תחרויות בריבוי משתתפים, הרבה מעל הממוצע הארצי וימשיך לקיים תחרויות כאלה לטובת קהילת השחמט.