הרצליה זכתה בתחרות הקבוצתית ע"ש הטייס איתן אמיתי ז"ל

התחרות הקבוצתית המסורתית הנערכת זו השנה ה-37 ברציפות במועדון הרצליה, לזכרו של חבר המועדון הטייס סרן איתן אמיתי ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו, נערכה בערב יום שני 25.12.2017.






זו תחרות "שח-מהיר" קבוצתית -6 קבוצות, 5 סיבובי ליגה, 8 לוחות, סה"כ השתתפו 59 שחקנים. בטקס הפתיחה במעמד בני משפחת אמיתי האחיות אילנה ויעל יבדל"א וקהל רב, 

ברכה את המשתתפים מאיה כץ-סגנית ומ"מ ראש עיריית הרצליה. 

מאיה כץ, סגנית ראש העיר מברכת בטקס הפתיחה

ד"ר שלמה קנדלשיין, נשיא מועדון השחמט הרצליה, העלה קווים לדמותו של איתן ז"ל שהיה חניכו, בחור צנוע בעל יחסי אנוש מעולים ומקובל על הכל. כמו"כ היה גם טייס מצטיין, פסנתרן מחונן בוגר קונסבטוריון למוסיקה וצוללן מוסמך.

איתן היה שחמטאי מוכשר, שיחק בקביעות במועדון הרצליה בתחרויות ובמשחקי הליגה, באליפות צה"ל בשחמט וקיבל דרגה "שלישית" בשחמט.

מועדון השחמט הרצליה בשיתוף משפחת אמיתי ומחלקת הספורט של עיריית הרצליה מנציחים מידי שנה את זכרו של איתן ז"ל בתחרות שחמט, וכן אחת מקבוצות המועדון קרויה על שמו.

לצערנו אביו של איתן אהרון ז"ל שליווה את התחרות במסירות 36 שנה, נפטר לפני חודשיים.

תחרות השנה הייתה מרתקת ודרמטית והוכרעה רק בסיבוב האחרון במפגש "ראש בראש", הרצליה מול באר-שבע. לפני הסיבוב האחרון הובילה הרצליה בביטחה עם 4 נצחונות, בהפרש של 4 נק' מהשנייה באר-שבע, ונראה כי ניצחונה מובטח. עם זאת באר-שבע נתנה "פייט" להרצליה בפיקוחו הצמוד של "הקפטן" משה פיירניק (...ששחרר את עצמו מההרכב בגלל המתח שבו היה נתון) וניצחה את הרצליה 2.5:5.5 (!!). ניצחון מרשים אבל הספיק רק למקום השני המכובד.

מצד שני "קפטן" הרצליה - עידן לביא העדיף דווקא במשחק האחרון להרכיב את עצמו בלוח האחרון במשחק יחיד, וניצח לאחר משחק רב תהפוכות את אורן שחר.

נופך מיוחד לתחרות הייתה הופעתו של חבר מועדון הרצליה האמן בינלאומי שמעון כגן, אשר הצטיין על הלוח הראשון של הרצליה 3.5 נק' מ-5, והוכיח לצעירים טפח מימיו הגדולים בשחמט.

כגן מגדולי השחמטאים של ישראל בכל הזמנים- שלוש פעמים אלוף הארץ ושחקנה הבכיר של ישראל ב-8 אולימפיאדות שחמט.

גם כיום מסוגל כגן לנצח כל שחמטאי ...בשש-בש (כגן זכה באליפות עולם בשש-בש, ומשתתף בשנים האחרונות בתחרויות שש-בש בינלאומיות ברחבי העולם).

שמעון כגן שהיה גם קצין בחיל האוויר,ציין את תחרות ההנצחה המכובדת לזכרו של טייס, וכן את החוויה המהנה שעבר בהשתתפותו בתחרות שהניבה לו כמה משחקים מעניינים.


התוצאות הסופיות: הרצליה 26, באר-שבע 25, הפועל פתח-תקוה וירושחמט ירושלים 21.5 כ"א, נתניה 13.5,כפר-סבא 12.5.

השחקנים המצטיינים (מתוך 5 משחקים)

4 נק': קפר איליאגייב ומרק שוסטרמן (באר-שבע), ישעיהו צדקיה וסולומון אסיף (פתח-תקוה), ואזנה יוחאי (ירושחמט) עופר קינברג (הרצליה(.

3.5 נק': שמעון כגן וניר קלאר (הרצליה), עידו גורשטיין (כפר-סבא), פאבל ירצב (באר-שבע), אלון כהן-רביבו (ירושחמט).

לשלושת הקבוצות הראשונות הוענקו גביעים ולשחקנים מדליות.

התחרות נערכה באווירה ספורטיבית ואורגנה ע"י עידן לביא, מנהל מועדון השחמט הרצליה.

שפטו: השופט הבינלאומי ד"ר שלמה קנדלשיין, שהיה השופט הראשי, ושופטי פיד"ה משה מאור ובריאן טאוארס.

תוצאות התחרות הועברו למד הכושר הישראלי ולמד הכושר הבינלאומי של הפיד"ה בשח-מהיר.


ניתן לצפות בתוצאות המלאות בקישור: http://www.chess.org.il/Tournaments/TeamTournamentPage.aspx?Id=30047

קבוצת הרצליה - מקום 1

באר שבע - מקום 2

פתח תקווה - מקום שלישי