דוד גורודצקי זכה באליפות כפר סבא הפתוחה לנוער

בסוף השבוע , התקיימה תחרות נוער לזכר הסבים של שחקן המועדון רועי פאוסט, יטי ושרגא ז"ל רועי, שחקן המועדון ופנאט שחמט גדול, סיפר על הקשר המיוחד עם הסבא, אשר לימד אותו ונהג לשחק מולו פעמים רבות בילדותו ותרם בכך לאהבה הגדולה לשלו למשחק. רעיון ואופן ההנצחה נהגו ע"י רועי, שגם תרם סכום נכבד לקרן הפרסים. בטקס הפתיחה הועלתה על נס תרומתו של רועי לצוות החשיבה במועדון והוא קיבל מגן הוקרה על הבחירה להנציח את יקיריו בתחרות נוער איכותית.






רמת התחרות אופיינה בהרכב חזק ביותר, נמוכה רק במעט מאליפות אפשרית של ישראל עד גיל 18, כאשר כמעט כל צמרת הנוער הגיעה להפגין את כישוריה; קרן הפרסים והרצון להפגין יכולת מול החזקים ביותר, עשו את שלהם.

62 שחקנים שיחקו 9 סיבובים בשיטה שוויצרית אשר התפרסה ליומיים מותחים במיוחד, אם כי המדורג הראשון בתחרות ובארץ עד גיל 18, דוד גורודצקי, ממועדון השחמט רחובות, שלט ללא עוררין בתחרות, כשהוא מסיים עם תוצאה כמעט מושלמת 8.5 נקודות מתוך 9 משחקים! קור הרוח והלחימה שלו היו יוצאי דופן ועזרו לו להיחלץ לעתים גם ממצבים לא קלים. התוצאה של דוד מדהימה שכן הזוכה במקום השני, אור גלובוס (ממועדון רמת גן) השיג 7 נקודות (נק' וחצי פחות מדוד). אור, אמנם רק בן 15, אך כבר נחשב לשחקן חזק גם בנוער עד גיל 18. מקומות 3-5 השיגו 3 שחקנים, 6.5 נק' כל אחד, ושובר שוויון הכריע. חשוב לציין, כי שובר שוויון הראשון, היה פרפורמנס (רמת ביצוע) שהוכיח את עצמו! במקום השלישי, שחקן מפתיע, איתן רוזן בן ה-12 ממועדון ראשון לציון, אשר היה מדורג 13 בדירוג ההתחלתי! איתן הפגין יכולת מרשימה בתחרות.

 תפסו עידו גורשטיין מהמועדון המקומי וסטיבן סלובודיאנסקי מאשדוד. עידו, שזכה בסגנות אליפות ישראל עד גיל 20, ממשיך את יכולתו הנהדרת בשנה האחרונה ומוכיח כי הוא בעל פוטנציאל מוכח להימנות על הצמרת הגבוהה של הנוער, בעתיד הלא רחוק.
שחקנים שהפתיעו בתחרות היו: יגור סטוליארסקי ממועדון רחובות, לוי נתנאל ממועדון ראשון לציון וניקיטה חנין ממועדון נתניה עם 6 נק' כל אחד. נציין את ניקיטה אשר קפץ 19 מקומות ביחס לדירוגו ההתחלתי והיה הפתעה נעימה בתחרות. עוד הפתעות נעימות היו דניאל לייב ממועדון ראשון לציון, יואב יוסופוף ממועדון כפר סבא, ורוי וגמן ממועדון קרית אונו אשר השיגו 5 נק' כל אחד. שניים האחרונים אף הצליחו לטפס 15 מקומות על אף גילם הצעיר (יואב בן ה12 ורוי בן 10).
התחרות נוהלה ללא בעיות שיפוט ועברה באווירה מהנה וספורטיבית. השחקנים קיבלו דיווח על תוצאות משחקי המונדיאל און-ליין. כמו כן, המועדון הכפר סבאי פינק את השחקנים וכיבד אותם בסלטים, חומוס וכיבוד נוסף ,"חופשי על הבר", ממסעדה מזרחית משובחת.

 בעוד כחודש וחצי, המועדון המארח מתכנן לארח שוב שחקנים רבים מכל הרמות בתחרות המסורתית "סופשבוע כפר סבא". הזמנה תונפק בהקדם.

שפטו וניהלו לאון לנדה ומיכאל שקליאר.