החלטות חשובות - ישיבת מזכירות מיום 21.7.20

מזכירות האיגוד התכנסה בתאריך 21.7.2020, והתקבלו מספר החלטות חשובות בנוגע לליגות ולתחרויות הרשמיות של האיגוד.






יו"ר איגוד השחמט ד"ר צביקה ברקאי מעדכן שיש הרבה שאלות לגבי המשך פעילות האיגוד.

"עולם השחמט מחכה שנחליט את ההחלטות הנכונות" .

קיימים חילוקי דעות בין חברי ההנהלה המייצגים את כל המועדונים בארץ, חלקם נעים בין ״קיצוניות לימין״- להמשיך את כל הפעילות כרגיל במגבלות ה"תו הסגול" המאושרות לספורטאים, לבין ״הקיצונים משמאל״ התומכים בדחיית המשחקים לתקופה כזו ואחרת. אי אפשר לרצות את כולם וצריך לקבל את החלטות הכי נכונות לאיגוד השחמט.

בסבב הראשון, לאחר סיבוב 5 , ולאחר שיחות עם בכירים ממשרד הספורט, התחדשו משחקי הליגה הישראלית לשחמט לפי כללי "התו הסגול" ושמירה על ההנחיות. מדיווחים שקיבלנו ממנהלי מועדונים, עולה כי החזרה אל לוח המשחקים גרמה שמחה רבה לאנשים ששלושה חודשים היו מנותקים מכל פעילות תחרותית פרונטלית, אם כי, חלופות האונליין שיצרנו- נתנו מענה טוב מאוד ,יחסית, בנסיבות המצב הקיים. כ-95 אחוזים מהשחקנים התייצבו ושיחקו.

בסיבוב 6 ,שנערך לפני כשבוע ולאור ההחמרה הכללית במדינה, אפשרנו לקבוצות המעוניינות להודיע על דחיית משחקיהן. כ-70 אחוזים רצו לשחק, כך שבפועל -נערכו כ-50 אחוזים מהמשחקים, מה שמראה הלך רוח חיובי להמשך המשחקים.

בישיבה זו, צריך לחשוב היטב כיצד נכון להמשיך תוך מציאת איזונם נכונים בין הלך הרוח הכללי, המעוניין בהמשך המשחקים, לקבוצה אחרת, לא קטנה (בעיקר שחקנים מבוגרים) שבנסיבות העניין ,מעדיפים שלא לשחק ולא נכון להתעלם משיקוליהם הענייניים ואפילו הצודקים. נושא בריאות השחקנים צריך לעמוד בראש סדר העדיפות בהחלטות אם כי, מניעת פעילות שחמט מבוקרת וזהירה במגבלות "התו הסגול" מהווה היסטריה מיותרת ולא נכונה.

לצורך כך נקבעו שורת הקלות והיתרים המאפשרים למי שאיננו רוצה לשחק – להחליפו באחר ללא כל סנקציה כלשהי.


להחלטות סופיות בנוגע לליגות ולתחרויות הרשמיות של האיגוד בלינק הבא:

https://www.chess.org.il/ContentPages/ContentPage.aspx?Id=3414