פרוטוקול מפגישה עם שר התרבות והספורט

אתמול ניפגש שר התרבות והספורט, מר חילי טרופר, בלשכתו בירושלים, עם ראשי איגוד השחמט היו"ר ד"ר צביקה ברקאי, המנכ"ל גיל בורוחובסקי וחבר ההנהלה נחום מאונטנר.






בפגישה הציגו ראשי האיגוד לשר את פעילות האיגוד ומבנהו, תוך דגש על משמעותו של השחמט (מעבר להיותו ספורט והובי) כאמצעי לפיתוח וחינוך נוער. צוין שאיגוד השחמט ישמח לפעול מטעם משרד התרבות והספורט "כשגריר של ישראל" בפעילויות שונות בארץ ובעולם.

יו"ר האיגוד ציין את שיתוף הפעולה עם המשרד לאורך כל השנים האחרונות והביע תיקווה שהקשר אך יגדל ויתחזק.

שיחה מעניינת נוצרה בהקבלה בין פעילותו החינוכית הידועה של השר (כולל ספרי הילדים שכתב) לבין השימוש בשחמט ככלי חינוכי, כולל בבתי הספר.

השר ציין את העובדה שחווה את העניין באופן אישי, עת שימש מנהל החינוך בעיריית ירוחם – שם פתחנו מועדון יפיפה לפני כשנתיים.

כמו כן, התעניין לשמוע לגבי ההשלכות של הקורונה על התנהלות האיגוד. השר שמח לשמוע, שהאיגוד מבצע פעילות ענפה – אם במסגרת הליגות ואם במסגרת האליפויות השונות- פרונטלית ואון ליין.

בצד הפעילויות שהוצגו, דובר על תמיכת המשרד באופן שותף באיגוד ולהבאת אירועים בינלאומיים לארץ. הוצג הרצון שלנו לארח אירוע בסדר גודל של אליפות אירופה בשנת 2022. השר התעניין במשמעויות הנובעות מאירוח אירוע בסדר גודל כזה.

סיכום:

השר ציין שהפגישה הייתה חשובה מאוד עבורו ללמוד על עולם שלא בהכרח הכיר את גודלו והיקף פעילותו הנרחב.

אמר שישמח לבוא לאירועים הקשורים באיגוד ואף להיות מעודכן ומעורב באירועים מיוחדים וכאלה שיש בהם הישגיות מיוחדת. סוכם שמנכ"ל האיגוד יזמין את השר לאירועים של אליפות הנוער וכן לאירועים מיוחדים כגון אליפות העולם לנכים וכו.

לגבי פעילות עתידית בהיקפים גדולים יותר- המשרד ישמח להיות מעורב אם כי כמובן, אין זה זמן מתאים שבו ניתן לסכם דברים כאלו.

יו"ר האיגוד הודה לשר על הפגישה הלבבית