שחמט בירושלים

מועדון "ירושחמט" בניהולו הנמרץ של אלון כהן-רביבו מקיים פעילות שחמט תוססת לאורך השנה כולה. להלן דיווח בליווי תמונות על תחרויות שחמט שהתקיימו לאחרונה בבירת ישראל (ובמקומות אחרים).






בתמונה: מיכאל דון, אלוף ירושלים בבזק (במרכז)

בחודש מאי הסתיימה תחרות רבע גמר אליפות הארץ בהשתתפות 30 שחקנים ב-9 סיבובים. ניצחו פיליפ זיסמן ופיטר גוחבט עם 8 מ-9 לפני ארקדי סלונימסקי 6.5 ופבל אהרוני 6. ארבעה שחקנים צברו 5.5 נקודות, מתוכם עלו ודים גולברט וסמיון גופשטיין לחצי הגמר לאחר התרת שוויון נקודות.

 באליפות ירושלים בשח מהיר השתתפו 28 ב-9 סיבובים. רב-אמן יהודה גרינפלד, אלוף ירושלים בקצב מלא לשנת 2012, השלים דאבל בתוצאה מושלמת של 9 מ-9. הוא הקדים את ארקדי סלונימסקי 8 ואת השחקן המפתיע של התחרות נחום חצרנוב, שחזר לאחרונה לפעילות שחמט לאחר היעדרות של כמה שנים וסיים במקום השלישי עם 6.5 נקודות.

 באליפות ירושלים בבזק (4 דקות+2 שניות למסע) השתתפו 28 ב-13 סיבובים. לאחר תחרות מלאת תהפוכות ניצח מיכאל דון עם 10 נקודות לפני מיכאל וייסברג 9 ויהודה מאירוביץ 8.5. ארקדי סלונימסקי שהוביל לאורך רוב התחרות הסתפק בפרס הסניור המצטיין עם 8 נקודות. לב לוקובסקי זכה בפרס עד 2000, ומנשה לוקין זכה בפרס הנער המצטיין.

 ליגה ג' ירושלים (10 קבוצות בסיבוב כפול) הייתה אולי ליגה ג' החזקה בהיסטוריה. בעונה שעברה הובילה קבוצת הדגל של המועדון ירושחמט ט' את הליגה הארצית (מחוז מרכז) לאורך כל העונה, ורק בגלל הפסד בסיבוב האחרון לא העפילה לליגה הלאומית. עקב הסכסוך עם מועדון "מרכז השחמט ירושלים" איבדו קבוצות ירושחמט את מקומן בליגה, ונוצר מצב הזוי שבו הורכבו קבוצות ליגה ג' ברמה של ליגה ארצית או ליגה א'. חבל שלחלק גדול מהקבוצות האחרות לא היה שום סיכוי להתמודד בכבוד. הדבר מנוגד לרוחן של הליגות הנמוכות שמטרתן להפיץ את השחמט ולעודד קבוצות חדשות להתמודד.

"הישגיה" של קבוצת ירושלים/פתח-תקווה שהחליפה את ירושחמט ט' בליגה הארצית (מקום אחרון והרחקה מהליגה עקב אי הופעות) מעוררים סימני שאלה נוקבים.

בליגה עצמה ניצחה כצפוי ירושחמט ט' עם 72 נקודות מתוך 90 לפני ירושחמט ב' וירושחמט ניסויי 61.5 כל אחת. במקום הרביעי סיימו נערי אליצור בנימין עם 45.5 נקודות.

(דיווח: פבל אהרוני).


פעילות גם בחיפה

 ב-5 ביולי נערכה במועדון "מדעטק" חיפה תחרות שח מהיר בהשתתפות 26 שחקנים שכללו 5 אמנים.

ארבעה שחקנים חילקו את הבכורה עם 4 מ-5. האמן יוסף רבינוביץ הקדים לאחר התרת שוויון נקודות את דניאל לוין המפתיע בן ה-12 (לשעבר סגן אלוף העולם לתלמידי בתי ספר) ואת האמנים יבגני מילר ואלכס קפליבצקי.

בפרס הנער המצטיין זכה מיכאל גיצמן עם 3 נקודות.

פעילות הקיץ במועדון (בניצוחו של ולדימיר ויינשטיין) אינה פוסקת. השבוע נפתחה אליפות חיפה הפתוחה בשישה סיבובים שוויצריים בשתי רמות.

לקראת סוף החודש יחל במועדון "מדעטק" בית חצי גמר (מחוז הצפון) של אליפות ישראל לבוגרים.

(דיווח: נפתלי בן-פנחס).

 

אליפות הסניורים

 אלוף ישראל לסניורים לשנת 2012 הוא מרדכי צ'ובניק מאשדוד שניצח בתחרות שנערכה בתל אביב עם תוצאה מצוינת של 6.5 מ-7. בסגנות זכה משה טרטטוביץ עם 5 נקודות. האלוף היוצא נתן בירנבוים חילק מקום 3 עם 4.5 נקודות ביחד עם ולדימיר גולובקין. יתר התוצאות: גנריך לן, אלכסנדר קמיניק, אביר הר-אבן ואדריאן מרקוביץ 4; נאום סגל, ויקטור זילברשטיין, מרדכי שמיס וליאו סיוון 3; יבגני לוין, סמיון גופשטיין ופנחס אזר 2.5.

ניהלה: ליאת מירון-שדה.

 

"שח קיט" נתניה

 בפסטיבל המסורתי שנערך בסוף יוני ניצחו בתחרות הראשית נתן בירנבוים ודוד גרשקוביץ עם 6 מ-7 כל אחד לפני אריה אקסלרוד 5, נימרוד ויינברג 4.5 ועומר רשף 4.

בתחרות משנית א' ניצחו גדעון לייבו, ארנולד וייסברג ואוהד קרמרמן עם 5 מ-7. בתחרות משנית ב' ניצחה אלה לרנר עם 6 מ-7.



picture of hiv rash jasonfollas.com pictures of aids
what are the signs of an std phuckedporn.com early symptoms of gonorrhea