הטוען לכתר ישחק בכלים הלבנים בקרב הראשון

הדו-קרב אנאנד-קרלסן על אליפות העולם בשחמט יחל מחר (שבת) בשעה 11:30 בבוקר (לפי שעון ישראל)






בטקס רב רושם הכריזה אמש (חמישי) באופן רשמי ראש ממשלת מדינת טאמיל-נאדו שבדרום הודו, הגברת סלבי ג'יאלליטה, על פתיחת הדו-קרב לאליפות העולם בשחמט בין אלוף העולם הנוכחי וישוונתן אנאנד (הודו) לבין הטוען לכתר ומספר 1 בדירוג העולמי מגנוס קרלסן (נורווגיה). הדו-קרב מתקיים בעיר הולדתו של אנאנד, צ'נאי (לשעבר מדרס), בירת טאמיל-נאדו.
ההתמודדות הנוכחית על אליפות העולם בשחמט מסמלת את מאבק הדורות: בעוד כחודש (11 בדצמבר) ימלאו לאנאנד 44 שנים ואילו קרלסן יהיה בסוף חודש זה (30 בנובמבר) בן 23.
כמה שעות לפני טקס הפתיחה נערכה במלון היאט ריג'נסי, שבו גם יתקיימו המשחקים, מסיבת עיתונאים רבת משתתפים עם שני המתמודדים. השניים נשאלו, בין השאר, מי הם עוזריהם בדו-קרב. הרי חילופי הדברים:
אנאנד: "פטר לקו, ראדוסלב וויאצק, קרישן ססיקירן וסנדיפן צ'אנדה".
קרלסן: "אני מעריך את הפתיחות של אנאנד, אך אינני מתכוון להשיב לו כגמולו..."
אנאנד: "זה לא באמת משנה. לעולם לא תדע אם זאת האמת במלואה או רק חלקה..."
טקס הפתיחה נערך בהיכל הספורט של צ'נאי, ומלבד נאומיהם של ראש ממשלת טאמיל-נאדו, שר התרבות והספורט שלהם ונשיא פיד"ה, כלל גם תוכנית אמנותית עשירה בהשתתפות מאות רקדנים, נגנים ואקרובטים, לרבות להקה מנורווגיה.
בהגרלה שנערכה בעת הטקס נקבע כי הקרב הראשון בסדרת 12 הקרבות, שיחל מחר (שבת) בשעה 11:30 בבוקר (לפי שעון ישראל), ישוחק ע"י מגנוס קרלסן בכלים הלבנים.
ככל הידוע לנו נכחו בטקס שלושה ישראלים בלבד: ישראל גלפר, סגן נשיא פיד"ה, אחד מהמארגנים הראשיים של הדו-קרב, שהגיע לכאן גם כדי להשתתף בישיבת נשיאות פיד"ה המתחילה היום (שישי), תמי, רעייתו של ישראל, וכותב שורות אלה, המכהן כסגן השופט הראשי בדוקרב וידווח כאן מדי פעם על רשמיו. גם בוריס גלפנד היה "מיוצג" בטקס באמצעות ציור מהדו-קרב הקודם על אליפות העולם, שהוענק על ידי נשיא פיד"ה לראש מדינת טאמיל-נאדו.
כיסוי מלא של האירוע ניתן כמובן למצוא באתר_הרשמי ובכל אתרי השחמט המובילים בעולם.