תיקו גם במשחק הרביעי - לאחר מאבק אדיר; היום - חופשי

התוצאה כרגע היא 2:2 ונותרו עוד שמונה קרבות. בקרוב - פרשנות למשחקים 4-3 מאת רב-אמן רם סופר






אם חשבתם שאין קרבות רחוב בשחמט, הייתם צריכים אתמול (רביעי) להיות במלון היאט ריג'נסי בצ'נאי, בירת מדינת טאמיל-נאדו שבדרום הודו. אלוף העולם המכהן, וישוונתן אנאנד, בכלים הלבנים, הפגין יכולות הגנה בלתי רגילות והצליח לסיים בתיקו את משחקו הרביעי בדו-קרב לאליפות העולם עם מגנוס קרלסן, לאחר התמודדות מרתקת שנמשכה 64 מסעים על פני קרוב לשש שעות. למרות ארבע תוצאות תיקו רצופות נראה שהשחקנים העלו את קרנו של הדו-קרב לאליפות העולם בשחמט.

המשחק היה מסובך עד כדי כך, שאפילו 10 דקות לאחר שיצא מ"כלוב הזכוכית", לא יכול היה קרלסן (השחקן מס' 1 בעולם...) להצביע בבירור היכן הוא החמיץ זכיה, שלפי דעתו הייתה אפשרית. "ניסיתי לנתב את המשחק לסיום עם רגלי יותר ורץ חזק", אמר קרלסן במסיבת העיתונאים, "אבל אנאנד הציב בפני כל הזמן מכשולים, שלא יכולתי להתגבר עליהם. האפשרויות הטקטיות היו רבות מספור, אבל הוא התגונן באופן יוצא מן הכלל, ועל כך מגיע לו כל האשראי."

קרלסן נשאל האם המשך המשחק לאחר המסע ה-50 לא היה בזבוז מיותר של אנרגיה. על כך הוא השיב: "מחר (חמישי) יש יום חופשי. ואנחנו משחקים על אליפות העולם. שיחקנו עד הסוף. במסע ה-56 , כשנותרו לאנאנד דקות ספורות, הוא יכול היה להיקלע למט. בהחלט לא הייתה כל סיבה להסכים לתיקו בנקודה ההיא."

אנאנד מצידו הודה שמשהו "נורא" קרה לו בפתיחה. "עשיתי מסע אחד לא הגיוני... אז החמצתי משהו... ולפתע הייתי למעשה אבוד. זה היה מפחיד לשחק בדוחק הזמן את הסיום עם ארבעת הצריחים, מגנוס מצא רוב הזמן את המסעים היותר בעייתיים מבחינתי, אך לבסוף ניצלתי".

מחוץ להתרחשויות המרתקות על לוח השחמט, התחוללה כמעט תקרית סביב השאלה האם יותר לאלוף העולם לשעבר גארי קספארוב, הנמצא בצ'נאי, לשבת בשורה הראשונה באולם התחרות או שמא יתבקש לעבור לשורה אחורית. ממלא מקום נשיא פיד"ה גיאורגיוס מקרופולוס טען שפנו אליו ממחנה אנאנד בבקשה לאסור על קספארוב לשבת בקדמת האולם. בהקשר לכך נזכיר שבעת הדו-קרב הקודם שנערך אשתקד במוסקבה בין אנאנד לבוריס גלפנד, אמר קספארוב, על רקע שרשרת המשחקים שהסתיימה בתיקו, ש"אנאנד איבד את העניין במשחק". התוצאה: אנאנד הפסיד את המשחק הבא! 

על כל פנים במסיבת העיתונאים בצ'נאי אמר אנאנד שאין הוא יודע על כך דבר, ואילו קרלסן הוסיף: "לא דיברתי עם קספארוב ואני מאמין שהדו-קרב על אליפות העולם יוכרע על הלוח ולא מחוצה לו".

היום (חמישי), כאמור, יום חופשי, ומחר (שישי), בשעה 11:30 לפי שעון ישראל, יתקיים המשחק החמישי ובו ישחק קרלסן בכלים הלבנים.


 

הרי מספר תמונות  מהסיבוב הרביעי - צולמו על ידי אנסטסיה קרלוביץ  
   Anastasiya  Karlovich


                      סגן השופט הראשי                                        השופט הראשי
                               אלמוג בורשטיין  (ישראל)                        עַשּוֹת וַרְדַפֵּטִיאַן (ארמניה)
 

                                                                            יואל לוי - אין לו קשר ל "עשות אשקלון"                                                                             

 

         איצ'יגידאנה    איצ'יגידאנה 





מוכנים, היכון, רוץ !




  3. רב5  (אלא מה ?)



משחק מס' 4
אנאנד-קארלסן 

@@anand-carlsen 04.pgn@@