מוקדמות אליפות הארץ עד גיל 8 בשחמט בגני תקוה

ביום חמישי ה-22.3 התקיימו ע"י מועדון השחמט גני תקווה בבית ספר "הראשונים" מוקדמות אליפות הארץ עד גיל 8 וכן לראשונה נערכה אליפות ישראל בשח אקטיבי לבנות עד גיל 8.



אירוע המוקדמות שבגלגולו הקודם נקרא אליפות ישראל הפתוחה בעל משמעות רבה לעידוד ההשקעה בכשרונות צעירים ע"י ההורים ומרכזי השחמט שפזורים בכל הארץ. בזכות האירוע שיזם את האירוע לראשונה לפני שנים רבות ניתן לזהות את הפוטנציאל של המוכשרים מבין המשתתפים ואכן בזכותו מ-12 בעלי פנקס מתחרה בשנת 2004 וכיום יש מדי שנה כ-130 חברים באיגוד בעלי כרטיס שחמטאי בגיל זה.

66 ילדים מוכשרים ומצטיינים השתתפו בתחרות הפתוחה ובשל הקירבה בתאריך לגמר הבנות רק 8 נרשמו לאירוע הבנות שנערך יום לפני תחילת הגמרים .ברור כי בחירת תאריך שונה ע"י האיגוד בשנה הבאה תסייע להצלחתו שחשובה לעדוד הבנות הצעירות להשתתף בתחרויות ובעיקר למד כושר.

המשתתפים המצטיינים שהגיעו לאירוע הינם מתוך כ-20,000 ילדים לערך אשר לומדים שחמט ברחבי ישראל עד גיל זה כעדות לעלייה בפופולריות לה זוכה משחק המלכים לאחרונה גם בזכות פרויקטים משותפים עם מפעל הפיס וכ"ו.

התחרות עברה ללא תקלות ולהנאת המתמודדים וההורים הרבים אשר היו לעיתים בלחץ אף יותר מילדיהם. לא רחוק היה המצב שבו ילדים שהפסידו במשחק היו מעודדים את הוריהם לקראת המשחק הבא...

הרמה המקצועית הן של הבנים והן של הבנות היתה בהחלט גבוהה הראתה כי בהחלט יש פוטנציאל רב בקרב הדור הצעיר מאוד שהגיע לאירוע.

בתחרות הבנים בה השתתפו 66 משתתפים זכה תום גולן המפתיע במקום הראשון עם 6 מ-6 תום לפני התחרות היה בעל מד כושר של 1201 בלבד ! ואחריו חבורת שחקנים שצברו 5 נקודות על פי הסדר בהתרת שיויון הנקודות: אסף צימרין,הראל פסטר,כץ מאור,אורי שפר ואיתי חייקין. מקום 7 ו-8 עם 4.5 סיימו איתי אפק (שמככב בגמר הארצי עד גיל 8 הנערך בימים אלו בכפר הירוק) ויונתן חזן. בתחרות הבנות בה השתתפו 8 בנות כאמור זכתה אור שתיל מרמת גן במקום הראשון עם 4 מ-5 ואחריה במס' זהה של נקודות ליאל לויטן אלופת הארץ לבנים ובנות עד גיל 6 עם 4 נקודות גם כן.

התחרויות אורגנו באוירה נעימה וידידותית ללא תקלות ע"י ליאור איזנברג .שופט הראשי-ירון ליניק.