החכים השתתפו באליפות השחמט ועשו הומאז' לתמונה של מסי ורונאלו

אליפות העולם בשחמט, הנערכת בירושלים, מרתקת בימים אלה מיליונים מחובבי השחמט ברחבי העולם. היום (שלישי) גם הפוליטיקאים הישראלים זכו לטעימה מהמשחק העתיק בעולם.






כתבה במבזק-

https://www.mivzaklive.co.il/archives/625721

אירוע יוצא דופן ומרשים נערך הבוקר בכנסת ישראל, כששתי אגדות שחמט – אלוף העולם לשעבר וישוואנתן (וישי) אנאד ואלוף העולם לנוער בעבר וכיום מנכ"ל פיד"ה (התאחדות השחמט העולמית) אמיל סוטובסקי, ערכו משחק סימולטני (מול כמה משתתפים בו זמנית) עם חברי הכנסת, השרים ומנכ"לי המשרדים.

בין המשתתפים היה השר לענייני ירושלים ושר השיכון, זאב אלקין, הידוע כ"שחמטאי של הכנסת", שיחד עם משרד התרבות והספורט נתנו את הרוח גבית לקיום אליפות העולם בישראל, כמו כן ח"כ מהליכוד יואב קיש ומספר מנכ"לי משרדים כאשר רגע לפני פתיחת המשחקים ביצעו אלקין וקיש הומאז' לתמונה המפורסמת של מסי ורונאלדו על שולחן השחמט.

קראו גם: אישום: יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבי הסעות המסיעים יהודים בסילוואן

אלקין והח"כים פגשו, כאמור, שתי אגדות שחמט, שמוכרים לכל חובבי הענף. אנאד בן ה-52, הידוע גם בכינויו "הנמר ממדראס" (עיר הולדתו בהודו), קידם את השחמט באסיה כולה לאורך השנים. עד הגעתו למרכז הבמה אפשר היה לספור את השחמטאים הבכירים מאסיה כולה על כף יד אחת.

המשחק כאמור היה 'עיוור' כאשר אלופי העולם היו צריכים לזכור בעל פה את כלוחות השונים בלי לראותם והצליחו לעשות זאת בהצלחה רבה, מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך שרד אחרון כאשר ידם של אלופי העולם הייתה על העליונה.

כאמור, בימים אלה, מארחת ישראל את אליפות העולם – האירוע הנוצץ של הענף – בהשתתפות 12 נבחרות. מלבד ישראל המארחת, הגיעו ארצה גם אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, סין, ספרד, צרפת, אוקראינה, הולנד, פולין, דרום אפריקה וארה"ב. למעשה לאליפות התקבצו מדינות מארבע יבשות שונות: אסיה, אירופה, אמריקה ואפריקה.