מועדון אטיוד רמת גן כבש את הפודיום

אליפות ישראל עד גיל 10 לקבוצות הסתיימה בערב חג השבועות בהישג ענק של מועדון אטיוד רמת גן, כאשר שלוש מתוך ארבע הקבוצות, שהוא העמיד לאליפות, זכו בשלושת המקומות הראשונים; לא זכור תקדים כזה בעבר וכנראה גם לא היה!!






48 קבוצות התחרו בשישה סיבובים שוויצריים על התארים, כאשר רק האליפות לגיל זה, שהתקיימה לפני מספר שנים בקריית אונו, עולה עליה בהיקף השחקנים (50 קבוצות).

237 שחמטאים מ-24 ישובים, 30 מלווי קבוצות וכ-60 הורים מילאו את אולמות המועדון המארח, כפר סבא, כאשר האנרגיה וההתרגשות מילאו את האוויר והאווירה.

בטקס הפתיחה, שהתקיים באולם הספורט הצמוד למועדון, ברכו את השחמטאים הצעירים חבר הנהלת איגוד השחמט נחום מאוטנר, גיל בורוחובסקי, המנכ"ל ועמירם קפלן יו"ר המועדון המארח.




כל הדוברים ציינו את המסלול המקצועי הארוך והמפותל שממתין לצעירים שידבקו בתחביב השחמט לאורך זמן: "אין לדעת מי מהצעירים באולם ימלא בעתיד הרחוק את שורות נבחרת ישראל לבוגרים, ייצג את ישראל באליפויות העולם ואירופה לנוער וכיוצא באלה".   



מלבד קבוצות רמת גן א' ו-ב', שעמדו טרם התחרות בצמרת רשימת המועדונים לפי מד כושר, היה מרענן למצוא שם את מועדון קריית ים ומועדון רעננה, שמדגים ומדגיש את פעילות ההדרכה הברוכה שמתקיימת במועדונים אלה.



התחרות עצמה אופיינה באווירה ספורטיבית וחיובית, כאשר התלונות על הימצאות מלווים ומאמנים באולמות התחרות היו בטלות בששים וגם להן לא נמצא כיסוי, אבל עובדה זו דרשה מהשופטים הרבים לפקוח עין, להעיר, להסיט וכו'

הכיבוד החופשי זכה לתגובות אוהדות ובמיוחד מיץ הפטל המקורר, שנלגם בכמויות גדולות.

עמירם היה המנהל הראשי של האירוע, נימי כספי שימש כשופט הראשי, פז אבינרי אחראי על רישום התוצאות וזיווג הקבוצות בהגרלה, מיכאל שקליאר, דרור אשכנזי, עומר בן גרא, עמרי מונד, טל גרבר שפטו והיו אחראים בכל אולמות המשחקים.

תוצאות:


רמת גן א' 18.5 נקודות (מתוך 24 אפשריות)

רמת גן ד' 17

רמת גן ב 16.5 כמו גם קריית ים 16.5 נקודות, לה היה חצי נקודת בוכהולץ פחות!

נתניה א' 16

שחמט לכול 15.5

רעננה א', נס ציונה תל אביב וקריית אונו, לכולן 15 נקודות, והסדר לפי שובר השוויון

קבוצת נס ציונה ב', שעלתה 24 מקומות יחסית למיקומה לפני התחרות, זכתה כקבוצה המפתיעה באליפות ויש לציין במקביל גם את קבוצות שחמט לכול ובקה אל גרביה, ששיפרו גם הן מאד את מיקומן הסופי לעומת ההתחלתי.

שלוש הקבוצות הראשונות זכו בגביעים ושחקני קבוצות אלה במדליות אישיות.


המצטיינים על כל לוח, לפעמים יותר משחקן אחד, זכו במדליות וזו רשמת הזוכים:



לוח ראשון:

ישראל כהן קריית ים 6 נקודות מ-6 משחקים

עידן אשכול עירוני תל אביב 6 מ-6

אהוד ברנר כפר סבא 5.5.מ-6

לוח 2:

אליאב אלרוביץ נתניה 6 מ-6

גיא הוך אטיוד רמת גן 5 מ-5

אדם פרקש תל אביב 5 מ-6

לוח 3:

יונתן סניור נס ציונה 5.5 מ-6

דניאל פרייפלד אטיוד רמת גן 5 מ-5

עומרי פנקס ראשון לציון 5 מ-6

לוח רביעי:

דוד גורביץ קריית אונו 5.5 מ-6

אורי דגן אשדוד 5 מ-5

לוח 5 (ממלא מקום):

ערן רייס שחמט לכל 5 מ-5

גילי אסרף אטיוד רמת גן 5 מ-5

יש לציין ששחמטאים מצטיינים משלוש הקבוצות הזוכות לא קיבלו מדליות נוספות על אלו שהוענקו להם על ההישג הקבוצתי (היעדר כפל פרסים).

מנהלי ושופטי האירוע זכו לתשואות ומחיאות כפיים בטקס הסיום, שנוהל ביעילות ע"י נימי כספי ופז אבינרי.

להתראות באירועי השחמט הבאים!