ינאי בן ארי עלה בשלוש דרגות! (מסגן אלוף לאלוף)

אשתקד, סיים האמן הבינלאומי ינאי בן ארי במקום השני, אחרי צדקיה ישעיהו, באליפות ישראל עד גיל 20 והוכתר כסגן אלוף. בתחרות שהסתיימה אתמול, עלה ינאי מקום אחד וסיים כאלוף.






בשתי האליפויות סיים ינאי בשני משחקים בתוצאת תיקו ובכל השאר ניצח.

ינאי, חבר טרי של מועדון השחמט באר שבע, שהיה מדורג ראשון ערב התחרות, סיים עם 6 נקודות מ-7 משחקים, לפני יונתן אוריצקי ממועדון אטיוד רמת גן, שהיה מדורג שני וסיים שני עם 5.5 נקודות ללא הפסד.

המקום השלישי, עם 5 נקודות, נחלק בין מקס פבזנר ממועדון עצמה מעלות  תרשיחא ואוראל ריבשטיין ממועדון ראשון לציון, בסדר הזה, מבחינת שוברי השוויון.



 האלוף הטרי, ינאי (מימין עם הגביע), יונתן סגנו (במרכז) ומקס (מקום שלישי)



סה"כ נרשמו לתחרות 30 משתתפים ולאחר מספר סיבובים מועט נותרו להיאבק על התארים והפרסים 27 שחקנים בלבד.


ריבוי תחרויות מרכזיות בישראל, בסמוך לאליפות – אליפויות קבוצות עד גיל 18 ו-14 ובחו"ל, אליפות אירופה לנוער בשח מהיר ובבזק בפראג, ובסוף שבוע זה גם אליפויות זהות בגילאי נוער, בקצב קלאסי, גם בפראג, הקטינו את המשיכה לאליפות ישראל עד גיל 20, וכתוספת היה משקל למתיחות, לגבי אפשרות של הסלמה ביטחונית, בימים שקדמו לתחילת התחרות ובתחרות עצמה. ההיעדרות הורגשה ביתר שאת בקרב חברי המועדון המצומצם של בעלי מד כושר 2400 פלוס וחבל! באוגוסט, בדרך כלל, יש גיוס גדול של בוגרי התיכון וזה גם היווה פקטור בהרשמה החסרה.

אוריאל, זוכה מקום רביעי עם נימי כספי שופט התחרות



בנוסף, האלוף אמנם מוזמן ישירות לגמר אליפות ישראל לבוגרים, אבל ההזמנה לאליפות העולם עד גיל 20 אינה אוטומטית, כי ב-2024 היא כבר התקיימה. וועדת הנוער, שתצטרך להחליט על נציג ישראל באליפות העולם, תיקח בוודאי בחשבון את הישגו של יונתן אוריצקי (ינאי עבר את הגיל לגבי שנת 2025), אבל כאמור, השתתפותו באליפות העולם אינה וודאית.

האליפות התקיימה באווירה נעימה במועדון השחמט כפר סבא וזכתה להוקרה ותודות בטקס הסיום מצד ההורים והמלווים, בעיקר לשופט הראשי נימי כספי ולשופט דרור אשכנזי, שנקרא לשרות מילואים לאחר מספר ימי תחרות

המשתתפים בתחרות נהנו מתנאים הולמים באליפות יוקרתית כזו: מרווחים בין הלוחות, חנייה צמודה, הקפדה על לוח הזמנים, הגרלות ופרסום הזיווגים מיד לאחר כל סיבוב, כיבוד מפנק, ניהול יעיל ומקפיד, שקט מרבי וללא אירועי שיפוט בכלל.




בטקס הפתיחה ברכו את השחקנים מנכ"ל איגוד השחמט גיל בורוחובסקי ומנהל האליפות עמירם קפלן והמלץ למשתתפים ליטול חלק בתחרות הפתוחה החזקה בירושלים בחודש ספטמבר, במקביל לתחרות העל בקצב מהיר שמתוכננת לאותו מועד ומקום.

הזוכים בקטגוריות מד הכושר, מימין לשמאל: איליה, דניאל ונועם





בטקס הסיום הוענקו הפרסים למצטייני מד כושר עד 1900, 2000, 2100, לצעיר ממועדון כפר סבא דניאל פייגין, איליה זויב ממועדון נשר חיפה ולנועם אוסטרובסקי ברמן מהמועדון עירוני פתח תקוה, בהתאמה.

בתחילת התחרות הוכרז פרס צנוע למשחק היפה יותר והוגשו מספר משחקים.

רב אמן עידו גורשטיין ממועדון השחמט כפר סבא קבע כי, לטעמו, השחקן עדי מנחם ("מצוינות בשחמט"), במשחקו מול עידן דוד (רעננה), ראוי לפרס זה.

כידוע, המרתף המוגן, שנמצא מתחת למועדון השחמט, "נשאר ללא תעסוקה" וטוב שכך; מדי סיבוב, ניתנו הוראות ברורות לשחקנים, בנוגע להתנהגות הנדרשת במקרה של אזעקת אמת; אין ספק שקרבת המרחב המוגן מעניקה שקט נפשי יחסי למשתתפים.